Gräsänkling

Ungarna och sambo har åkt till Sthlm för att bo hos och umgås med våra fd
grannar. Själv är jag hemma... själv... JAAAAA!!!  Jag kommer att sakna dem!

Klart man saknar dem...
Igår var en gammal vän över och åt lite jordgubbs/rabarberpaj med oss.
Han är frånskild och har ungarna varannan vecka och han sa att "det är klart att de
kan vara helt förjävliga, men ett par timmar efter man lämnat dem så saknar man
faktiskt dem"
Jag och min sambo tittade på varandra helt oförstående...

Denna morgon började för omväxlings skull med att den yngste faktiskt sov, men då
vaknade självfallet den äldste kl. 06:30. Han slog på tv:n och satt och skrek kommandon
åt de som var på tv:n. Sovmorgon? Knappast!
Min sambo kan bli lite grinig om hon känner sig stressad. Att försöka packa åt två barn
som samtidigt försöker att slå ihjäl varandra kan upplevas stressande så redan vid
08:22 var det kaos i huset och jag satte mig ned för att försöka hinna jobba lite.
Medans krigslarmet tjöt i bakgrunden och ljudet av två småkillar som retades försökte
överrösta ljudet ifrån två uppenbart pårökta skåningar på tv:s sommarmorgon så
tänkte jag:
"efter ett par timmar så saknar man dem..."


Så nu sitter jag här helt själv med bra musik på datorn och sjunger med till
Perfect Circles "Blue". Kaffet smakar toppen och en nästan ödesmäktande tystnad
råder i övriga huset.
Om jag saknar ungarna?
*känner efter*
Nej? Inget än...

/Da fish

Kommentarer
Postat av: n'batha

Det brukar dröja till kvällen för mig. Ca 20:00 brukar jag fundera på vad de gör och så. Man älskar de där första fem timmarna och saknar dem som regel resten.

2009-07-06 @ 13:35:06
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Ingmarie Nilsson

Ha ha! DU får MIG att skratta! Det där handlar förresten inte bara om barn. Även den andre hälften kan det vara skönt att slippa. En stund. I bland. men jag är så dålig på att klia mig själv på ryggen. Och så är det ju så trist att inte ha någon att tjata på. ;-)

2009-07-06 @ 13:52:09
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: Huskatt

För min del tar det ett par dagar innan jag ens märkt att de är borta. Tror jag. Det har ju typ aldrig hänt.

Men OM de skulle vara borta...shit, jag skulle dansa naken och dricka sprit!

2009-07-06 @ 16:32:19
URL: /http://huskatt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0