Den svarta måndagen i bilder.

"Jag kommer alltid att minnas vad jag gjorde när jag hörde att..."

En sammanfattning av dagen.
Upp tidigt och jobba. Barn, kaos och oreda. Men sedan åker sambo och barn
till Stockholm för att vara borta tills på torsdag vad det verkar...

Runt lunch sitter jag och funderar på vad jag skall skriva om helgen på Väddö.


Då ringer telefonen och en vän berättar att "mitt" speedwaylag är borta. Konkurs.
Ett 30-årigt ganska stormigt men passionerat förhållande är slut...

Jag är i total chock...
Som lök på laxen så har jag ett rätt komplicerat problem att ta tag i på jobbet.
8-10 medarbetare runt om i Sverige väntar på mig och om jag fuckar upp detta
så kommer NI att få läsa om det i tidningarna...jag jobbar som i dvala.

Kl.17:30 leverar jag som utlovat och lägger mig i badkaret och duschar i 30 min.
(Nej ni slipper bilder)

Jag inser att jag kommer att grubbla tills jag dukar under och jag måste se till
att sysselsätta mig med något annat. Alltså slänger jag mig i bilen och åker och
handlar städartiklar.
På vägen dit ser jag resterna av årets märkligaste olycka.

En dragare med trailer har sopat av i Tuna Park rondellen och fortsatt
ett par hundra meter på ett gärde för att sedan stanna i ett träd.
Föraren avled. Förmodligen har han drabbats av sjukdom innan själva krocken.

Väl färdighandlad så åker jag hem och rensar ur poolrummet i källaren. Allt bråte
inklusive det hörnbadkar som min sambo kom hem med som råkade vara 16 cm
för stort eftersom hon mätt fel åker med en smäll ut på gården...

Jag skurar allt och dammsuger pool och poolutrymme. Sen monterar jag ihop
lampor och fyller på filtret.
Det enda som återstår nu är att skura själva poolen och fylla den med vatten.

Runt 21:20 ringer min sambo. Jag berättar för henne att jag dammsugit upp
ca 20st JÄVLIGT feta spindlar och hon skriker i falsett -TÖM PÅSEN!!!
(En kommentar som jag normalt skrattat hysteriskt åt)
Sen berättar jag att Smederna Speedway är borta...
Hon blir tyst...länge... Sen frågar hon om jag är ok och om hon skall komma
hem? Gulligt, men så illa är det inte.
Vi lägger på och jag går till kylen för att ta en väl förtjänad öl...

...för att upptäcka att sambon tog med dem till Sthlm.
Tar en grogg och skålar ironiskt med Smedernas styrelse och skickar sedan
ett SMS till FighterClasse om att jag skålar för idioti och att jag fan snart börjar
att lipa igen. Han berättar då att HANS familj flydde för de orkade inte med att
höra honom gnälla över speedwayidioter.

NU ÄR DET ILLA!
Jag tar till min livlina "Förklara bilden".
Poängen med denna site är att de lägger ut bilder på helt oförklarliga motiv.
Normal kan jag sitta och växla mellan fniss och hysteriska skratt i timmar men
idag så hade jag svårt att en fnissa...

...tills jag hittade den bilden! Ha, ha, ha!


Just ja!


*Känner efter*
Nej, det känns fortfarande ok att de är borta!

Förlåt mig för att ni fick vara med på denna resa helt ofrivilligt!
Jag skall försöka vara mer positiv i morgon.
Stort tack också för alla tröstande kommentarer! Rart av er!!!

/Da fish

Kommentarer
Postat av: Sara

Måndag och första dagen på semestern:



13:00 Vaknar hemma hos Hef efter gårdagens härjande på krogen.



13:30 Frukost och duning några timmar i hans soffa.



17:00 Lommar ner till Sjöfartsmuseets café där vi blir bjudna på spagetti och köttfärssås av catering-Hef.



19:00 Hämtar badkläder och åker till båten



20:00 Åker ut på havet och fiskar



22:30 Badar i spöregnet



23:30 Hemma



I morgon blir det nog ÄNNU bättre...

2009-07-07 @ 00:03:59
URL: http://vildhallonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0