Dagens rykte.

Det stod i tidningen att ett barn blivit biten av en huggorm.

ORMDJÄVLAR!
Det i kombination med ett lösryckt rykte om att någon eventuellt hade sett
en huggorm i trakterna + att jag påstod att de ÄLSKAR högt gräs fick min
sambo att plocka fram gräsklipparen...

Note to self: Köp gummiorm! Det här kan vi mjölka några veckor till!!!

Däremot oroar det mig lite att min sambo för tredje gången planterar sallad.
Första gången åt sniglar upp salladen. Min sambo åkte och köpte något preparat
som tog livet av varenda snigel på en kvadratkilometer.
NU när vi kom hem ifrån landet så var det rådjursspår i landet och all sallad var
borta...
Om ni befinner i Eskilstunatrakten och det ligger 20-25 rådjur med brutna nackar
på ett fält så är det min sambo som har varit i farten.

/Da fish


Kommentarer
Postat av: Huskatt

Gummiorm, mycket bra förslag :)

Trampade på en orm förra sommaren när jag klippte gräset, tror jag fick bestående skador av det. Ångest varje gång den delen av trädgården ska klippas.

Rådjur har vi märkligt nog aldrig problem med på landet. Grisjävlar där i mot...

2009-07-05 @ 22:03:37
URL: /http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Barbro Binda

Flytta till Norrland, här överlever inte ens myggen. Hahaha!!! Åsså älskar jag dig lika mycket idag också! :-)

2009-07-05 @ 22:51:28
URL: http://barbrobinda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0