Löprelaterat

Lite om mig och min löpning nu då.

Förra veckan var en vilovecka med sina 54,8 km. En skön vecka med TSM erfarenhet. Kul men kanske lite långsamt.
Denna vecka blev det lite mera: 74,5 km. Där på ett kortare långpass som gick snabbt. Mer om det nedan.
Nästa vecka har jag planerat drygt 100 km men det kan ju bli något pass som faller bort och något som ändras på vägen.

Jag tränar ju nästan enbart på vägen till eller från jobbet. Något man tror skulle kunna bli ganska trist men är fyllt av variationsmöjligheter. Hur som helst är det mest långpassen som varierar. I morse befann jag mig hos min mor och styvfar i Torshälla. Lillkillen hade haft feber under natten och sovit oroligt och mycket tätt intill far. Jag fick kanske 3 timmars sömn. Trots det kunde jag ge mig iväg på en tur på sen förmiddag. Mina minnen av staden är att avstånden ändå är rätt dryga men efter att ha passerat halva staden på vägg mot ytterkanterna på andra sidan hade endast 35 minuter passerat. Det gick väldigt lätt att springa och jag flöt lätt runt bekanta kvarter. På väg hem efter rejäla omvägar ökade kroppen tempot och jag hörde på fötterna att vi körde på i drygt 4-tempo och jag insåg att det bara skulle bli 90 minuters löpning. Jag passerade två kommungränser och 1000 minnen men fick bara ihop 19,5 km. Ett ord: kompakt.


Kommentarer
Postat av: Carin

Oj oj, bra jobbat! Jag springer typ max 5 km (om ens det) när jag är igång. Man skulle kunna säga att jag är mer för kort och koncis löpning :P

2009-01-19 @ 07:42:44
URL: http://carinshalsa.blogg.se/
Postat av: Carin

Tack! Jag jobbar på det...



Visst är jag mycket för närodlat. Frukt, grönt, kött, kyckling m.m. försöker jag köpa så närodlat som möjligt. Men när det gäller smaksättningar vore det väl väldigt tråkigt att bara använda närodlade saker?! Allt skulle smaka persilja ;)

2009-01-19 @ 14:15:34
URL: http://carinshalsa.blogg.se/
Postat av: Carin

Oj, lät det som om jag inte gillar örter?! Inte bra, för färska örter är bland det bästa som finns. Jag har alltid minst en sort (just nu timjan) stående på köksbänken.



Med "en del" menar jag egentligen snarare "en sort". Inte så mycket storleks/proportionsmässigt utan snarare inspirationsmässigt. :)

2009-01-19 @ 16:20:20
URL: http://carinshalsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0