Fisch har ordet

Post2008ish


Så har ännu ett år gått och man skall sammanfatta ännu ett år. Vad har hänt? Inte mycket om man skall vara ärlig! Ungarna är lite äldre, pratar lite renare och springer lite fortare. Själv är man lite äldre...


Kollar igen min "att-göra-2008-lista" och ser om man kan bocka av det mesta:


1.       Börja träna!

Nej, men jag ska....2009.

2.       Bli klar med tomtarbetet

YES! ...eller nästan.

3.       Fixa taket

Ja faktiskt! Tack för hjälpen!

4.       Bli klar i källarrummet

Har knappt hunnit börja.

5.       Undvik att dras in i Dumbas fåniga blogg.

Ehhh...sa jag så?

6.       Umgås mer med vänner

Fan! Men NÄSTA år då....!

7.       Väx upp!!!

Nix! Men jag har börjat bli lite gubbsjuk...räknas det?


Barnslig?


JAG är stolt ägare av ett klassiskt Nintendo spelkonsol! (8-bitars) Dumbas bror har lånat själva spelen för snart 10 år sedan så jag kan tyvärr inte spela med det!


En av nackdelarna med att vara närmare 40 än 30 år gammal är att man blir nostalgisk! Det har jag inte gjort tidigare...det var bättre förr!


Var på Schyfferts försvarstal över 90-talet och den kan jag starkt rekommendera! En arbetskompis började helt oprovocerat att prata om att "90-talet var ju ok, men 80-talet var ju "Utomjordingarnas årtionde!"  (Kommer ifrån någon som hade blöjor när nittiotalet började) Äh! Sååå farligt var det väl inte på åttiotalet? Sa jag då! Hon skrattade rått och sa att 80-talet var det årtionde som var embryot till bikinilinjen varianten "utropstecknet". Enligt henne så hade hon och hennes syster tittat på bikinibilder på deras mamma ifrån slutet av 70-talet då hon hade en  trekantsbikini som var så lågt skuret att OM man fick raka så var det uppifrån! Men samma mamma på 80-talet hade så högt skurna bikinis så att de slutade i armhålan, och så smalt skurna trosor så att man var tvungen att raka bikinilinjen för annars såg det ut som polisonger... Jag sa att jag inte mindes det så?

Hon googlade då upp några bikinibilder ifrån 80-talet som jag är för finkänslig för att återge, men OM ni har glömt 80-talet, solstollarna, Anna Book, Europe och dyl så kan jag rekommendera starkt att ni googlar upp 80-talet!



Uuhhh... Endast om vi MINNS kan vi se till att det aldrig händer igen!!!


Just ja! Bikinilinjen! Enligt min kollega som är född på sent 80-tal så började rakningstrenden då. Eskalerade sedan på 90-talet i och med stringtrosans genombrott och för att gå över i vaxning på början av 00-talet. MYCKET intressant teori och rätt roande, det kunde ju faktiskt finnas en poäng i att underkläder och badkläders utformning och tillskärning var orsaken till intimfrisering...?

Jag kunde ju inte hålla mig så en timme senare när hon lagom glömt denna diskussion så frågade jag henne om vad hon föredrog för underkläder?

 Hon sa då: -hipsters eller boxer.

-Hmm, så du kan dölja en rejäl pälsmössa under alltså om din teori stämmer? (Skrattade hejdlöst) Min kollega M tittade bara på mig med den där gud-vad-du-är-barnslig-blicken som man fick när man gick i sexan... (Tjejer! Inte ett uns av självironi äger de!)


Om jag överlever dagen så hörs vi!


/Mannen med fisknerverna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0