The continuing story of Bungalow Fish Part 1

Gästbloggaren Fisken bloggar:

...when the Fish goes radio gaga.


Det är inte lätt att vara ett yngel!


N'Batha mailade och undrade vart jag höll hus. Ingen blogg?


Sanningen är att hela familjen dragits med något virus och jag har helt enkelt inte haft något roligt att säga. Toalettbesök är sällan roliga att läsa om. Feberyra däremot kan ju ge upphov till en del lustigheter. Förra veckan hade jag precis hämtat mig ifrån toalettsjukan när jag bestämde mig för att jag var stark nog att åka till Göteborg och jobba. På vägen hem var jag HELT slut och det var en lång bit att köra. Kroppen kändes som bly och jag hade lite frossa. För att pigga på mig rattade jag in P3 som sände något ungdomsprogram som handlade om att bli gammal och om relationer. De intervjuade några olika killar och tjejer i en ålder som jag gissar är runt 14-15.


I den första intervjun var det en tjej de intervjuade. Det hon sa fick mig att instinktivt reagera med en våldsam ilska som till och med förvånade mig själv.


Tjejröst på radion: "Ja, jag kommer säkert att ha ett förhållande när jag blir gammal. Typ när jag är sådär 20 eller nått så är man för gammal ju för att hänga på fester å sånt." (Jag svarar henne högt: Väx upp ditt pucko!)

Tjejrösten fortsätter: "Men jag är inte säker på att jag vill bo ihop med någon för jag vill ju liksom vara jag! Inte en del av ett par. Jag vill liksom kunna hänga med kompisar och så fast man har kille." (Jag muttrar: Right...lycka till)

Tjejen fortsätter orera: Barn vore ju typ mysigt men jag tror att det kan typ helt ta död på liksom hela kompisgrejen. Jag tror inte jag skall ha barn. Typ de jag känner som har barn de går ju liksom aldrig ut! (Jag skriker: DITT ANINGSLÖSA VÅP!!!)


Här är jag så upprörd utan att egentligen veta varför att jag nästan måste stanna bilen och gå ut och ta frisk luft! Kanske är det efterverkningar av febern som gör att jag reagerar så starkt. Kanske är det avundsjuka på att hon ännu inte har fattat hur det är att vara vuxen? Innan jag hinner hitta någonstans att stanna bryter de intervjun och går över till att fråga en kille i ungefär samma ålder.


Killröst på radion: "Ja det är ju klart att man vill ha en tjej ju! När jag är 20 någonting vill jag helt klart ha en tjej." (Jag flinar)

Killen fortsätter: men det är svårt med förhållanden ju. Å ena sidan vill man ju ha tid att vara kompisar och att vara ute och ragga liksom, träffa nya snygga tjejer hela tiden. Men å andra sidan så vore det ju helt klart nice att bo ihop med någon så man fick ha så mycket sex man ville typ. (Jag exploderar i skratt och tjuter fram: Du tror att du får MER sex om du bor ihop med någon? Ha, ha, ha! Vänta tills ungarna kommer!)


Här någonstans viker jag av i Laxå och stannar och tar en bit mat.

Jag inser när jag sitter där kl.20 på ett väghak att det var rätt mycket jag inte fattade när jag var 15...


/Radiofisk


Kommentarer
Postat av: n'batha

De har ju helt fel! Gammal blir man ju först vid 24!

2009-02-06 @ 11:03:18
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0