Fantastiskt

I lördags firade mina svärföräldrar 40-årigt bröllop. De simmar inte i pengar men delar generöst med sig av det de har i alla former av rikedommar: kärlek, omtanke och tid. Nu bjöd de dock sina barn med familjer till en gård utanför norrtälje för att fira tillsammans med dem. Stuga och middag i lantlig idyll, lyxigt! Barnen var överlyckliga och paxade egna rum och packade ur sin kläder i lådorna med en gång. Att busa med kusinerna ingick naturligtvis. Det som förvånade mig mest var kvalitén på maten. Otroligt god mat som höll hög kvalitét. Sådär bara, mitt ute i vischan. Det dracks några glas vin och jag föreställde mig att jag skulle få räkna bort helgen som träningsbar.

Tillbaka på ön kändes ändå kroppen kry och frisk så jag gav mig iväg på en korttur. max 90 minuter tänkte jag. Det blev 20,25 km på 1:36.23, d v s 4:46/km. Det var förvånansvärt lätt och efter 50 minuter släppte jag på ta-det-lugnt-förmaningarna och brände loss ordentligt. Inte ett spår av lördagens vindrickande fanns kvar. Weird.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,
 

Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Du ser! Känslan kom tillbaks. Kroppen är underlig. Man vet aldrig vad den har för sig. ;-)

2009-02-16 @ 17:57:18
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: Karin

Haha, vad festligt. Vi hade i princip samma fart och känsla i kroppen på våra långpass ju :-) Jag tror att du var boostad av positiv energi och att kroppen svarade på det. Härligt!

2009-02-16 @ 20:51:48
URL: http://barnmorskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0