Trampa för fan!

N'batha har ju rätt. En lätt cykel är en snabb cykel. Men hur coolt är det?

Sista gnuttan manlighet försvann i första backen.
Läste i dagens Ekuriren om Vasaloppet på mountainbike kallat Cykelvasan.
2st fotografer och 1st reporter ifrån nämnda tidning åkte loppet.
I den första backen blev de omkörda av en galning på en gammal soldatcykel.
Det är manligt. Det som är ännu manligare är att han tydligen slutförde loppet.
SNABBARE än reporten som hade en mountainbike.
En exakt en sån här modell hade jag när jag var 14-22 år gammal.
Jag hade blästrat och pulverlackat den. Vita fälgar och svart cykel.
Styret var buffalomodell med svart lindning och pakethållaren var bortplockad
liksom bakljuset för att få en clean linje...
SATAN!
Den var lika vacker som trögtrampad.



Jag svetsade ihop en cykelkärra i vinkeljärn till den! Den lackades såklart svart,
Kärran gjorde jag sedan en sarg i trä till. Sedan packade jag den knökfull med
packning och tog min 15 åriga flickvän på en cykeltur till Gotland.
Det var ca 15 mil att cykla till Nynäshamn och resan gick på små vägar.
Mitt ekipage vägde väl runt 100 kg + mig som var 15 år och vägde 63kg...
Det tog 2 dagar till nynäshamn! Man kan säga att uppförsbackarna drog ned
snittfarten rejält!
I Nedförsbacken efter Södertälje så körde jag dock om en del bilar. På 70 väg.
Det sköt på rätt bra den där vikten.

Väl på gotland tog vi in på Snäcks camping trots att det var 21 års gräns.
De på campingen sa att de inte trodde att två som CYKLAT ifrån Eskilstuna skulle
orka ställa till så mycket liv, men för sälerhetsskull placerade de oss mitt ibland
MC-åkarna. Jag såg dem komma in. Glidandes på mc i solen. Utvilade.
Där och då bestämde jag mig för att ta MC-kort.
En lustig grej när man cyklar med en cykel + vagn + packning på en totalvikt
runt 100 kg är att man egentligen inte får träningsvärk. Det känns mer som
en skottskada... Hagelskott för att vara exakt.
Vi hade tältplats brevid ett par tyska mc-åkare och de frågade mig varför jag
såg ut som hulken på benen.
Mina ben var iofs rejält uppsvällda av all kramp men framför allt var HELA
låren totalt gröna!


Om ni tänker er detta blåmärke fast det är 20 + 14,5 cm och så att jag har
ett på varje lår så är ni nära sanningen...
Tydligen så fick jag en massiv muskelblödning på båda benen av ansträngningen
och resten av veckan kunde vi roa oss med att gissa vilken färg mina ben skulle
ha nästa morgon.

Lätta cykeln? *fnys*

/Da fish


Kommentarer
Postat av: pubes

sv: Nehej? Troru? Vaddå allvarligt? Vaddå har hon sagt nått? *Röd i ansiktet FnIzz*

2009-08-18 @ 22:10:28
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: Huskatt

Det där ser inte kul ut. Hoppas det ger med sig snabbt. För det är väl inte bara en ursäkt att få sträcka ut sig i soffan?

2009-08-18 @ 23:35:37
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Fisken

Pubes:

Jag tror utan tvekan du har halva inne! Kör på det!

Huskatt:

Ha, ha! Tack för omtanken men nej det är inte ens mitt ben. Jag snodde bilden för att illustrera en 20 år gammal händelse... Skulle JAG skaffa ursäkter för att lata mig? fnys Jag skall bara vila lite, men sen skall jag...på måndag...då jävlar! :-P

2009-08-19 @ 08:04:22
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: mångmamma

Jisses vad jag skrattade åt/med dig i detta inlägg.

Var tvungen att läsa högt för "far-är-rar"!

2009-08-19 @ 09:01:18
URL: http://hemsktmycketbarn.blogspot.com
Postat av: n'batha

För mitt vidkommande får du hojja på en enhjuling. Det var mest med tanke på den ljusa tonen i ditt sätt att säga: 8 MIL? som fick mig att tro att du ville ha lite handikapp.



Jag tycker VERKLIGEN att du ska cykla på en gammal militärhoj. VERKLIGEN!

2009-08-19 @ 09:28:32
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0