Tillbaka till huvudspåret (enligt löfte)

Da Fish är fet fisk. Detta faktum påpekar N'Batha jämt och ständigt. Gärna med vykort!
-Hej Svenne!
Här i Skåne är det toppen! Vi har fint väder och vi sitter och räknar kottar och smuttar
på ett ganska hyggligt rosévin. Hoppas du har mycket att göra på jobbet...

Mvh: N'Batha m fam.

Ps. Du är fet! Ds.


Historia.
Bakgunden är att jag har varit väldigt vältränad. JO DET ÄR SANT!
1980-tal så tränade jag 6-7 ggr per vecka. Jag simmade jag och höll på med gymnastik,
och jag hade ju inte körkort så jag cyklade överallt.
1990-tal så tränade jag 4 ggr per vecka. Jag tränade kampsport och styrketränade.
+ Att jag cyklade minst 10 mil i veckan året runt.
2000-tal så tränade jag 7 dagar i veckan på att inte få näsblod av att gå till bilen...

Nu däremot skall det bli trimmad fisk igen!
Alltså känns det ju naturligt nu när jag skall börja att träna igen att köpa mig en cool cykel och
ge mig ut på några snabba stigar i skogen så att man får upp lite kondition igen.
Eftersom jag nu är ett söndagsbarn så är det 3 år sedan jag tänkte denna tanke, och 2,5 år
har följdaktligen en ganska cool MTB funnits i mitt förråd.
MEN i förra veckan så satt jag i soffan och väntade på att min sambo och min vän J skulle ut
och gå på en motionspromenad och jag skulle som vanligt vara hemma och passa ungarna.
Men då ringer J och avbokar...
Något händer i mig och jag tänker att DET ÄR NU ELLER ALDRIG!
Så jag säger till min sambo att jag drar ut pch cyklar en sväng.
(Hon ser sjukt misstänksam ut men muttrar fram ett : -Jaha? lycka till då...

Sjukt snabb skogsfisk!
Jag tittar på Cykeln och konstaterar att den måste pumpas, men annars ser den ut som ny...
vilket den i princip är eftersom den max har rullat 3 mil innan och då främst fram och tillbaka
till vänner som har haft fest. All tidigare skogskörning som eventuellt har ägt rum på dessa
hjul är alltså ytterst ofrivilligt!



Nypumpad och klar så ger jag mig iväg. Växlarna flyger i med ett diskret dunsande ljud.
Fartvinden suger tag i mig och benen trampar så lätt! Allt känns så naturligt!
När jag har hunnit 150 meter så tar nedförsbacken slut och jag måste dessutom växla ned
för att korsa vägen. (skit)
Jag är inte den som ger mig så jag tar nya tag och trampar vidare genom växlarna.
Snabbt har jag hittat ett bekvämt tempo som jag håller mig till och andningen är nu betydligt
tyngre och låren låter hälsa att "du...det var ett tag sedan".
Efter fjärde rejäla uppförsbacken flåsar jag okontrollerat, men på ren vilja trampar jag mig
igenom smärtan och hittar andra andningen lagom tills jag kommer fram till skogen.
Jag viker av in i skogen och trampar på hög växel i hög fart på smala stigar där jag studsar
över rötter, stenar och terränglöpare.
Till min förvåning så sitter jag och flinar trots att jag tappat känseln i såväl ben som rumpa
och trots att blodsmaken är överväldigande?
Jag fortsätter att öka farten och attackerar varje kurva, varje hopp och varje sten med fullt
fokus! När jag cyklat hela spåret genom skogen och kommer ut igen på vägen så försvinner
adrenalinet som jag var fullpumpad med i skogen.
Tröttheten slår i med full kraft och jag vet knappt om jag skall ta mig hem.
Kämpandes med att hålla kvar middagen i magen och med MYCKET darriga ben kommer
jag till sist hem.

Jag kastar mig på vardagsrummet badandes i svett och flåsandes som
en Golden Retriver...
En hjälte är hemma!
Jag har äntligen kommit igång med min motion och jag säger stolt till min sambo.
-Nu var jag ute och cyklade och fy fan vad jag har trampat!
Hon står och stryker och tittar på tv samtidigt och ägnar mig knappt en blick när hon säger:
-Cyklade du till Konsum?
Jag? Jag som har gett allt jag har i en enorm skogssatsning? Konsum? Vilken smädelse!!!
(Senare när yrseln har lagt sig visar det sig att jag endast varit borta i drygt en halvtimme
vilket skulle kunna förklara hennes slutsats.)

/Da Fish

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: n'batha

Nähä! När jag och Sambon hälsade på och jag tog en löptur runt halva skogen hängde du ju på med hojjen. Så visst har du klämt lite skogstid med den tidigare.



Snyggt jobbat! Tänk nu på att det tar ungefär 1 månad av regelbunden träning innan det blir en vana.

2009-04-23 @ 15:45:21
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Fisken

N'Batha: Jag hör vad du säger, men min hjärna registrerar "1 gång per månad..."

2009-04-23 @ 16:25:55
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: DD

Jag vill ha exakta tid och längdangivelser (typ som din bloggvän/ovän N'batha) Seså.... tid o längd!



2009-04-23 @ 17:18:17
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Fisken

DD: L=Ca 20 cm och tid "allt för sällan"... ;-)

2009-04-23 @ 18:39:12
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: good morning terrorism

haha innan jag läser färdigt måste jag ba:

gymnastik?

hahahaha

2009-04-23 @ 20:14:38
URL: http://terrorism.blogsome.com
Postat av: DD

Fisken - jag förstår att du motionerar allt för sällan (läs inlägget ovan) men att du flåsade sådär illa för en cykeltur på 20cm är löjligt........

2009-04-23 @ 21:22:03
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: n'batha

Jag tror verkligen inte jag skrev sådär. Jag protesterar vilt mot påståendet att jag skrivit något liknande som står ovan.



Jag skulle aldrig skriva 'ganska hyggligt rosévin'. Jag skulle troligen skriva 'ett fantastiskt rosévin', för det var troligen det vi drack.

2009-04-23 @ 23:20:26
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0