Svininfluensa och svin i största allmänhet.

Jag är inte särledes sjuk i allmänhet. Men om man bor ihop med 2 barn och en dagisfröken
så får man räkna med att näsan rinner lite ett par ggr om året.
Oftast är dessa 2ggr mellan tredje veckan i augusti och mitten av december, samt ifrån
slutet av januari och mitten av maj...

Smittorisk.
Alla föräldrar funderar någongång på om barnen är friska nog att gå till dagis, och alla har
nog någon gång "chansat lite" när man har något extremt viktigt att göra på jobbet som
man absolut inte vill boka om på grund av Vård av sjukt barn...
Jag är inget undantag tyvärr, men i mitt fall så handlar det ju om karma.
På min sambos dagis där hon arbetar verkar moralen vara MINST lika dålig om inte
sämre så hon drar med jämna mellanrum hem någon ny förkylning som jag kan få ta
del av.
Till exempel så har jag ju just återhämtat mig ifrån en sån influensa!

Nästan symtomfri i allafall...


Därför blir man extra glad när grannungen kommer och leker på eftermiddagen
med mina grabbar, och telingen säger glatt:
"Ni kan inte leka hemma hos mig för min bror har ont i magen"
Allvarligt? Om jag har ont i magen i övermorgon så kommer garanterat
grannpappan FÅ DET!

/Da fish

Kommentarer
Postat av: n'batha

A är väl så immun att hon borde kunna sälja sitt blod som läkemedel. Du kanske kan få lite via slemhinnor?

2009-04-27 @ 21:07:19
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0