Sanningar och minnesluckor

N'Batha la i helgen ut ett intressant inlägg om sponsring. Själv är jag helt utan spons!
Det är självfallet på grund av att ingen har hört av sig annars horar jag friskt...

Helgen började i Borås i fredags.
04:08 i fredags började min bil att rulla mot Borås. Trött såklart, men när jag passerade
värmeverket i Linköping så steg solen upp över horizonten och jag fick anledning att sätta
på mig solglasögonen och automatiskt steg volymen på stereon.
I princip trafikfritt, solen i ansiktet och bra tempo på musiken gjorde att jag kom till Borås
något tidigare än planerat och fick vika av väg 40 och inta en frukost på McD vid 07:35.
Där satt jag i lugn och ro i nästan 40 min innan min något MER stressade kollega kom
dit via dagislämning...
Flera roliga och intressanta möten avhandlades i Borås och vid 16:30 så styrdes kursen
mot Onsala i södra delarna av Göteborg.

Afterwork
Hemma hos kollega P så serverades öl på altanen i solen och vi satt och pratade långt
in kvällen innan vi ens fick igång grillen och maten intogs vid 21:30.
Vid midnatt var disken borta och hela gänget tog en bastu som toppades med något mer
att dricka och sedan ut på altanen där hon hade ett bubbelbad som vi hamnade i de som
hade orkat så här långt.

(Plats för eventuell sponsor här)
Givetvis så gjorde all sol, bastu och varmt bubbelbad att man förlorade vätska men jag
hittade en fullgod dryck som gjorde mig glad, charmig och snygg!
Tydligen så gjorde den mig osårbar också eftersom jag lyckades missa ett trappsteg
och jag föll handlöst ned i marken och min enda reflex var att INTE sätta ner händerna
då detta hade gjort att jag tappat drycken...
Uthålligheten förbättrades också rejält! Jag slocknade strax efter 04:00 och jag hade då
varit igång i ett dygn.



Sanningar
Det underbara med en kväll som i fredags är givetvis att man får umgås och skratta med
kära kollegor, men man får inte underskatta möjligheterna att skratta ÅT kollegorna heller...
Några inslag var till exempel:
Kollega nr1:
Som höll sig nästan nykter och som envisades med att grilla enligt tid.
"Det skall vara exakt 9 minuter på varje sida och 200 grader."
(Jag klagar inte! Det var krispigt och gott)
Kollega nr2:
Som var extremt pryd och satt med badkläder OCH morgonrock i bastun, men som efter
några timmar i bubbelbad kompletterade med lite att dricka gick och duschade och glömde
att klä på sig efter duschen så hon kom ut naken på altanen.
(Minen när vi berättade för henne att hon var det är värt 40 mils resa bara det!)
Kollega nr3:
Som jag hittade vid 03:30 i soffan sovandes med blöt bikini på sig och som slog
vad med mig att hon skulle hålla sig vaken längre än mig.
(Trist att jag inte kommer ihåg VAD vi slog vad om?)

Själv vaknade jag i gästsängen med obligatorisk huvudvärk, blåmärken och skrattkramp i
magen. En del vaga minnen om allsång med Magnus Uggla infinner sig också?
Summa sumarum en mycket lyckad kväll!
TACK P för en fantastisk kväll på alla sätt och SJÄLVFALLET ÄVEN ETT TACK TILL
(Plats för sponsor här)

/Da Fish


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: DD

Men va fan? Passerade du Borås och svänge inte inom "Place de la DD"? Sorgligt....



Dessutom hade jag gjort en kanonbra tillskott till er fest - nykter, bra på att grilla OCH med torr baddräkt. Varför var jag inte bjuden???? ;D



2009-04-27 @ 09:14:02
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: n'batha

Du kunde förstås hela texten till "Fula gubbar"!



Tror du missade poängen med mitt inlägg. Det handlar inte om att inte spronsras. Det handlar om att inte styra sina åsikter efter sin sponsor.

2009-04-27 @ 09:15:05
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Pubes

sv: haha smärta när du avlar? det finns skydd you know;)

2009-04-27 @ 14:45:55
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: Fisken

DD= Ha, ha! Just för att du var nykter, KAN grilla och hade torra kläder så blev du exkluderad. Endast folk redo för tonårsfylla och allt vad det bär med sig var inbjudna.

N'Batha:= Det visade sig att jag är otippat bra på Uggla, OCH jag är beredd att ändra åsikt för rätt pengar.

Pubes= Barn i sig fungerar bra som skydd mot sex.

2009-04-27 @ 14:56:19
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Pubes

sv: hahha! det tror jag nog! därför ska jag aldrig skaffa några! jag ska bara öva på att avla heeeela dagarna! ;)

2009-04-27 @ 15:08:13
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: TinA

GPS? O.o nej, jag kan inte ens köra! haha, så satans smart är jag tyvärr inte, fast jag önskar att jag var det :D

2009-04-27 @ 15:48:32
URL: http://egoism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0