Lite fisk gör dig smartare!

En tjej som heter Mela Pettersson har på sin blogg publicerat resultat som jag bara kan
läsa som att ni blir smartare av att läsa denna blogg.
En studie på ca 50% av alla manliga 15 åringar (och deras föräldrar) i hela västra Götland
har (inte helt överraskande) resulterat i följande slutsats:
Frequent fish intake at age 15 was associated with significantly higher cognitive
performance 3 years later.


DÄR HÖR NI!
Följer ni bloggen blir ni smartare!




Hela Melas blogginlägg som jag refererar till ovan hittar ni här om ni inte
tror mig: Smart av fisk!

/Da Fish


Kommentarer
Postat av: Anonym

Meh, Mela lät inte mig kommentera men hon kanske läser här ibland iaf?



Har du läst hela rapporten? Tänkte mest vilka confounders dom kontrollerade för? Iofs är det inte orimligt att man blir smartare än fisk men ifall det finns nåt annat som kan vara orsaken.



Korrelation innebär inte kausalitet.



Sen är väl 50% en rätt risig svarsfrekvens. Så man ska väl inte dra skitstora växlar på det.



Även om det är många personer totalt så kan det väl vara en viss svarsbias (eller vad det nu heter).

2009-04-06 @ 22:49:30
Postat av: Micke

Den "du" som jag skriver i inlägget ovan är alltså Mela.

2009-04-06 @ 22:53:01
Postat av: Fisken

Micke: Jag vet inte vem Mela är, men hon har bevisligen läst denna blogg en gång... Nej. Jag har liksom de flesta politiker, reportrar och arkitekt/löpare/permesanälskare valt att vinkla denna rapport kraftigt till min egen fördel. Jag tror att du har begått ett otroligt vanligt misstag och tagit det jag skriver på allvar?

2009-04-06 @ 23:09:03
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: n'batha

Fisken: Jag tror anonym/Micke använder ditt inlägg som anslagstavla för att få sin röst hörd till Mela då Mela inte godkänt dennes inlägg på sin blogg eller liknande.





2009-04-07 @ 08:39:33
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: DD

Det finns andra undersökningar som visar att man blir dum av för mycket insjöfisk. Tungmetaller och annat skit. Det ska vara salt hav och god fisk därifrån annars är det skit. I rest my case! ;D



2009-04-07 @ 11:09:44
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Fisken

DD=Heavy metal? YEAAAHH! ;-)

2009-04-07 @ 11:42:32
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: DD

ojojoj, där fick han till det ;D



2009-04-08 @ 11:24:41
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Micke

N'batha har så rätt så. Eftersom Mela bara godkänner de med bloggeraccounts eller liknande så kunde jag inte skriva där, du fick jag snilleblixten att skriva här istället i hopp att hon skulle svara. Jag är lite för lat för att läsa hela rapporten nämligen. =)

2009-04-09 @ 17:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0