förmiddagspass

Med smak av TSM. (Team Stockholm Marathon)



Benjamin Mandre är en löparvän i begynelsen av sin löparkarriär och frågade om vi skulle köra ett pass på +20 km. Hans första som jag förstod det. Då det är ett tag sedan jag sprang ett längre pass, och för övrigt träffade Benjamin, nappade jag på erbjudandet. Lite trodde jag nog att det skulle bli en lätt match, men jag bedrog mig. Tydligen tappar man en större mängd av den träning man byggt upp om man inte tränar på cirka 8 veckor.

Hur som helst sprang vi på morgonen från Gärdet till Käppala lite zick-zack över ön. Flera gånger stötte vi på TSM-grupper ute och tuffade. Solen sken och luften var härligt kall. Nu efteråt känns det rejält i benen men de ska nog vänja sig för nu tar vi de första stegen tillbaka till det som en gång var.

/N'batha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0