Arbeit macht fritid?

Påsken gick i slöhetens tecken...mestadels. En del öl och sol samt en del trädgårdsarbete
kändes som en lagom mix. Nu är i allafall allt förberett för att sätta igång med denna
sommars stora projekt: ALTANEN!

Efter några soliga dagar på Väddö i Roslagen med kalla öl, obegränsad utsikt ända till
Finland, och total avsaknad av projekt så känner jag mig utvilad. Vildhallonet Sara undrade
om jag hade världens längsta to-do-list och svaret är nej. Min sambo har den och jag får
inte låna den!!!

N'Batha påsken 2007.


Så här ligger det till:

Närtidsprojekt innan hösten:
Fixa trädgården. (klart)
Sätta upp gungor. (klart)
Ordna sand till sandlåda (klart)
Plantera potatis (klart)
Plantera grönsaker/sallad (klart)
Planetera vinbär (klart)
Renovera poolen (nästan klart. Saknar mässingsskruv)
Bygga altan (På planeringsstadiet)
Glasa in del av altan (Ej påbörjat)
Service på MC (Ej påbörjat)

Mellantidsprojekt närmaste 2 åren:
Renovera källaren (påbörjat)
Bygga ny källartrapp (påbörjat)
Renovera gästrum (påbörjat)
Ta upp ny dörr till våtrum ifrån nöjesrum (påbörjat)
Bygga nytt duschrum (EJ påbörjat)
Bygga ny tvättstuga (EJ påbörjat)
Ta upp fönster till poolrummet (EJ påbörjat)
Bygga ny bastu (EJ påbörjat)
Riva trapp nr2 (Ej påbörjat)
Fixa centraldamsugare (EJ påbörjat)

Långtidsprojekt närmaste 10 åren:
Renovera hela övervåningen (5% klart)
Flytta badrum nr 2 (EJ påbörjat)
Bygga nytt kök (EJ påbörjat)
Slå ut en vägg och bygga nytt rum åt lilleman (EJ påbörjat)
Lägga marksten på entrégång och garageuppfart (EJ påbörjat)
Renovera garaget (*suck*)
Ta bort gamla soprummet (EJ påbörjat)

Arbeit macht fritid?



DESSUTOM *shhh* har jag en hemlig to-do-list som min sambo inte vet om:
Fixa Arrow slipons till MC (Skall bara hitta 14000:- som min sambo inte vet om)
Byta till backspeglar med integrerade blinkers
Fixa stålomspunna slangar
Skaffa kåpglas med bubbla
Kanske lacka om pärlan...och...eventuellt hinna åka lite på den...


/Da Fish


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: n'batha

Den där listan får det att brumma i mitt bröst som en hummla!

2009-04-13 @ 10:01:07
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: korven

där är jag ju! Kycklingen alltså, inte ernst!

2009-04-14 @ 00:40:22
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Fisken

Korven: Kycklingkorv?

N'Batha: I ditt fall är det som brummar en "plugg-n-go 2300" Den enda diesel buttpluggen på marknaden idag som har hängslen och kickstart.

2009-04-14 @ 09:40:08
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0