Lidingömånaden

Jag börjar komma in i min före-tävlingen-ångest. Nu känner jag mig seg, trött och värdelös. En oro bygger sitt fäste i bröstet och känslan av att inte vara tillräckligt stark kommer. Jag känner igen spöket. Jag vet att det ÄR ett spöke. Men ändå. Just nu känns det som att silvret är ett år bort. Inte en chans att jag tar det. Det är möjligen en realitet om jag får till ett bra år nästa år.

Sånt skit man belastar sig själv med va!? Jag är stark nog att ta den där djävla medaljen. Jag är stark i terräng, jag är tillräckligt snabb, jag är tillräckligt uthållig och jag är, ta mig faan, tillräckligt motiverad! Jag har ju jagat den där blanka saken i tre år nu!

Nu tycker jag vi unisont kastar bort nedvärderingsspöket och siktar mot universums topp.
Bättre lystern i den sträng som brast än att aldrig spänna en båge!

/Blivande silvermedaljör på tiden 2.13:50

Kommentarer
Postat av: Rookkeer

Klart att du kommer ta medaljen, testade magdas "plankan" tror jag hittade rätt bild.



Shit vad jobbigt den blev i längden

2008-09-08 @ 13:44:31
Postat av: medeldist

Ett tips kan ju vara att springa en kortare tävling (Sundbybergsterrängen kanske?) innan och på så sätt få ett formbesked för att minska oron för att misslyckas?

2008-09-08 @ 14:02:03
URL: http://medeldist.wordpress.com
Postat av: Masse

Spökjä*el... Är han hos dig nu?



har du redan dragit igång LL30-brödrostgissningstävlingen??

2008-09-08 @ 14:46:35
URL: http://42195mgk.wordpress.com
Postat av: Karin

Fasen vad skönt att man inte är ensam om att ha ett spöke (jag har ett marathonspöke, jag). Just nu är mitt spöke tystat, men det lär vakna snart igen...



Du fixar silvermedaljen, du har tränat målmedvetet och hårt. Du är I-N-T-E värdelös! Låt inte spöket ta dig, go beat it!!

2008-09-08 @ 14:54:56
URL: http://barnmorskan.blogspot.com
Postat av: Berglund

Grattis!

2008-09-08 @ 17:34:25
URL: http://berglundbloggar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0