Bisken floggar

Ja är så fullskiten med jobb och flytt av lägenhet att jag knappt kan skita innan det är dags att äta igen, men fisken, han kan blogga han:

Lutad Fisk


Er fiskhandlare i mörkret har de senaste 3 veckorna varit pappaledig och tagit hand om inskolning av den minste. Som jag tidigare har rapporterat så har det gått...så där! Jag är tydligen en mansgris eftersom jag blir helt slut av att vara med två energiknippen och jag måste komma helt Clean och säga det mest förbjudna en man kan säga: JAG SER FRAM EMOT ATT FÅ GÅ TILL JOBBET!!!


Så! Nu var det sagt! Jag vet att man som förälder skall gilla att vara hemma med barn och det gör jag också...i lagom portioner. Barnen blir helt psykiska av att vara hemma när de är vana att busa med människor med deras egna energinivå hela dagarna och helt plötsligt har de inga vänner hemma så de försöker aktivera sin gamle far till samma energinivå (vilket inte är möjligt). Jag ser med andra ord fram emot att de börjar att gå på dagis igen, och jag är inte ensam om det!

Min minsta har nu kommit en bit på sin inskolning och idag när vi skulle dit så SPRANG han bokstavligen hela vägen (typ 3 minuter), och när han kom dit så flämtade han som en hundvalp i solsken och försökte KLÄTTRA in över grinden...

Vad säger det om mina egenskaper som hemmapappa i hans ögon egentligen? NU skall jag gå och hämta den äldsta på dagis och han lär väl förmodligen protestera mot att han måste gå hem.


Ha det!


Nästa vecka kommer jag att finnas på vägarna någonstans i Sverige och då kommer jag att gnälla över att man aldrig ser ungarna!


/Fisken

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0