Agn

Idag blev jag ett agn. Det gick finfint ända fram till abborren. Efter den kom kramp i baksida lår, vader och rumpa. Det blev promenad/löpning som intervaller de sista 4 km in mot mål. Jag fixade medaljfarten men stöp på troligen dålig uthållighetsträning sista månaderna. Sluttid: 2.26:21

Jag slänger in en anmälan till SUM och kör sthlmmaran men har silverplanen för 2009 nära tillhands hela tiden.

Jag tror att jag måste öka min totala löparkapacitet för att fixa den. Mer backe, mer intervaller, längre långpass.
Nåja, det blev den bästa tävlingen jag gjort men den sämsta tiden jag sprungit spåret på i år. Knäppt.

Tack till Jumper som hejade ut med banan!!!

Min familj stöttade mig hela vägen och tog emot mig med blommor. Vem behöver mer än det?
Nu ska jag sova med min ömmande benmuskler.

G'natt
 

Kommentarer
Postat av: Masse

Tråkigt att Fiskjä*elbacken skulle stjälpa dig. Men nästa år tar du det...

2008-09-27 @ 23:16:35
URL: http://42195mgk.wordpress.com
Postat av: jumper

Tyvärr hittar jag inga mellantider på dig, men vid 19,5 km såg du riktigt stark ut. Luktade silver. Nästa gång som sagt!

2008-09-27 @ 23:53:48
URL: http://snitsaren.wordpress.com/
Postat av: ultraschmultra

Jag tycker 2:26 är en fantastiskt bra tid!! Grattis!! Och egentligen är det ju skithäftigt att du egentligen är god för ännu snabbare. Som sagt, på't igen - och mot SUM. Hurra!

2008-09-28 @ 00:14:24
URL: http://gullfot.blogspot.com
Postat av: Rookkeer

Tjoo



Tycker du fick en bra placering, det kanske hade kännts bättre om jag varit med? eller nää det kommer aldrig att ske...

2008-09-28 @ 00:51:41
Postat av: Johan

Lidingöloppet ä ett riktigt lurigt lopp, har inte lyckats springa det någon gång av mina 8 gånger utan att få kramp. När man väl fått känningar är det inte så mycket att göra. Du har kapaciteten, inget snack om saken. Nästa år! Då bryter du nacken av fiskf-n!

2008-09-28 @ 07:34:43
Postat av: Magda

Hammarbybacken nästa då! Ger starka ben! Såvida det inte kan har varit kramp på grund av salt-, kalcium-, magnesiumbrist?



Hur som helst så tycker jag det är grymt att kuta 3 mil terräng på 2.26, bra jobbat daniel-san!!!



Idag ska jag kuta 2 mil terräng, men det blir maffetempo.

2008-09-28 @ 09:25:58
URL: http://magdagad.blogspot.com
Postat av: Magnus

Fan också.

2008-09-28 @ 10:24:45
URL: http://berglundbloggar.wordpress.com/
Postat av: NiklasN

Riktigt bra jobbat ändå, 2.26 är ju bland de 1016 bästa! Silverchanser blir det fler.



Backintervaller i Killing Hill under vintern kanske?

2008-09-28 @ 11:28:40
Postat av: Benet

Kom igen Daniel-san!



Hade ju varit trist att ta silvret redan i år. Då hade du ju inte sett fram emot 2009 lika mycket... Eller? Jo, kanske!? Men, hur som helst är 2.26 en förbannat bra tid.



Och som sagt, nästa år, då du kanske har fler backintervaller i bagaget, knäcker du Abborren och seglar in på 2.14.10.

2008-09-29 @ 15:15:15
URL: http://benets.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0