ett sätt

att ladda upp för SUM är att ligga magsjuk i sin nyinflyttade lägenhet med alla former av underhållning nedpackad i kartonger. Man får jättemycket tid att tänka på upplägg, taktik, förberedelser, o s v. Fysiskt är det dock rätt uttarmande. Nej, det är inte felstavat.

Vi flyttade till den gröna ön i helgen. Jag längtar verkligen efter att få stifta bekantskap med omgivningarna här. Har hittat ett par gamla löparbyxor som känns lite coolare än tights som jag vill pröva snart. Riktiga 80-talare.

Min taktik under SUM kommer att bli följande:

- Starta första milen löjligt långsamt. Kring 50-55 min.
- Försöka ligga runt 50 min per mil de följande 2 milen.
- 4:e milen är knepig rent tekniskt har jag hört så där räknar jag med 55 min.
- Finns det krafter kvar kör jag sista milen på 45 min.

 

Kommentarer
Postat av: Magda

Ska bli riktigt riktigt intressant att läsa din SUM-rapport sen. Lite nyfiken på hur länge musklerna håller när man inte tränar ultradistanser. Själv brukar jag få problem med krampkänningar i höftböjarna.



Krya på dig nu.

2008-10-07 @ 13:41:57
URL: http://magdagad.blogspot.com
Postat av: Karin

Det var ju också ett sätt att ladda på... :( Taktiken låter klok, dock är jag helt fel person att komma med goda råd eftersom ultralopp inte är min distans alls. Krya på dig, stackare, och lycka till på lördag!

2008-10-07 @ 18:11:20
URL: http://barnmorskan.blogspot.com
Postat av: Magnus

Om du har tid över och riktigt tråkigt kan du ju lösa mina I-landsproblem inför nästa säsong och framtidens löpning... ;)



Kör hårt!

2008-10-07 @ 21:36:48
URL: http://berglundbloggar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0