Lunchintervaller

NiklasN och jag bestämde att vi skulle köra intervaller på lunchen idag. 6x1000 meter löd målet. Jag  värmde upp ordentligt men lyckades missa Niklas då han väntade inne och jag väntade ute. När jag väl gick in så körde han första intervallens vila. Jag hängde på och vi körde 4 intervaller tillsammans i ca 3:50 tempo tillsammans. Där efter körde jag en ensam medan Niklas gav mig glada/trötta tillrop.

Summa sumarum: 5x1000 meter med snittet 3:50. Med upp- och nedvärmning 9,5 km på 40 minuter. Helt ok för lunchlöpningen en vanlig höstonsdag.

Det hjälper att vara två som tränar.

 

Kommentarer
Postat av: NiklasN

Det var ett bra pass helt klart, nästa gång blir det ännu bättre - inte bara för att vi börjar samtidigt, håller jämnt tempo utan även för att underbacken i Norra kurvan är borta tillsammans med plasten över banan... Sen är det förmodligen sol och vindstilla också...

Stort tack för dagens pass!

2008-11-12 @ 15:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0