Fishy

Hej kära löpardårar!


Jag har ju med ojämna mellanrum gjort gästspel här på Dumbas och tyvärr har jag p g a privatliv och jobb faktiskt inte hunnit följa Dumbas blogg på sista tiden. Eftersom detta är en av de sista länkarna jag har till en insikt i N'Batas liv och väl så är detta givetvis inte bra alls!

Rörd till tårar av hans inlägg om Egon så kände jag att även jag måste bikta mig: JAG HATAR ATT SPRINGA! GUD HADE ALDRIG SETT TILL SÅ ATT MOTORCYKELN UPPFANNS OM HAN VILLE ATT VI SKULLE FORTSÄTTA ATT LÖPA! *PustDET var skönt att få av mitt bröst!


Annars har hösten till stor del handlat om karriär, sjuka barn och ett kort avbrott för att hjälpa Dumbas flytta till den finare delen av huvudstaden. Ni som följt mina inlagor har nog fattat att jag hatar SMHI lika mycket som en småländsk bonde gör det....

Vädret har hånat mig....

Jag har också fått mig en rejäl dos av praktisk fysik. Visste ni t e x att poängen med taktegel är att samla upp ALLT vatten som faller ned och leda detta till slutet av taket? Ett tak kan ju vara 100 kvm stort och faller det en enda mm vatten över varje kubikmillimeter tak så blir en flod eller snarare ett vattenfall längst ned vid takfoten!

JEPP!

Ni gissade helt rätt! DÄR har jag stått hela hösten och satt upp hängrännor! Varje helg har det regnat sedan slutet av augusti!


När det gäller mina träningsplaner så....nej! Jag VAR nere på gymmet jag lovar, men jag upptäckte att jag fick betala typ 2000:- för ett träningskort. Detta kort var årsbaserat så det kostar mig alltså 2000:- till i januari då det är ett nytt år!!!? Jag väntar till januari med andra ord, men DÅ lovar jag att börja träna! DET ÄR SÄKERT! När jag förra veckan satt i soffan och noggrant valde emellan att ta livet av mig själv av tristess eller att helt enkelt skjuta TV:n med hagelbössa som straff för Alla "Bonde söker fru", "Mamma söker man", "Flenkille söker get" osv så föll mitt intresse på filmen "en 40-årig oskuld"....

Självfallet visste jag att den skulle bli plump och töntig! MEN när de vaxade bröstet på honom och han svor som en tonårig hamnarbetare med Tourettes så tjöt jag av skratt! Dagen efter hade jag träningsvärk i magen...

Jag SKALL börja att träna!


Ha en trevlig Halloween!

Jag tänker klä ut mig till Fiskpinne.

/The Fish
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0