Att flyga lågt

Igår kväll sprang jag inte snabbt, jag flög lågt. Det kändes så i alla fall. Jag glömde klockan på jobbet och orkade inte larma av igen för att hämta den så jag tänkte att det fick bli så snabbt som hjärtat orkade idag. Vilket djävla tempo jag fick till. Jag ta mig faan låg över intervalltempo mellan östermalmstorg och skanstull. Där började jag känna mig lite trött för första gången men jag bet i lite och flög upp för backen brevid hammarbybacken och hem.

Jag är tämligen säker på att jag låg mellan 3:50 och 4:15 hela vägen. Visserligen bara 6,9 km men ändå. Jag kände mig ju seg bara en halvtimme innan.

image285

Dance like a bee, sting like a butterfly!



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
 

Kommentarer
Postat av: Fisken

Det där händer mig också hela tiden!
Jag har lärt mig att klara mig utan att ha klockan på mig...
Hur då frågar ni?

JO, om klockan är t e x 17:22 när jag stänger ner min dator och jag är hemma 18:15 så räknar jag så här: 8 minuter ryker till att packa ihop grejerna, snacka forcerat med den där dryga kollegan som vägrar inse att man vill hem och att ta sig till bilen. Då har jag 45 minuter kvar. Om jag då har startat min resa i Örebro och skall till Skogstorp så har jag alltså snittat 133 km/h och det känns ju inte rimligt.
Svaret är alltså att jag förmodligen har sett fel på klockan när jag stängde datorn och hon var 16:22 och att min dryga kollega pratat bort MINST en 40 minuter av mitt liv!

I ditt fall så stämplar du förmodligen ut 17:00 och OM du är hemma 17:30 så har du sprungit hyfsat, 17:25 så är du toksnabb och 17:20 så har du OCKSÅ sett fel på klockan på jobbet.

Lycka till!

2008-05-06 @ 11:11:44
Postat av: MarathonMia

Vilket tempo! Jag är grymt imponerad av löpare som håller tider runt (och under!) 4 minuter. För mig låter 7 km i det tempot låååångt. Men jag ska nog se till att flytta mina mål dit också. Snart.

2008-05-06 @ 13:31:25
URL: http://marathonmia.blogspot.com/
Postat av: medeldist

Starkt sprunget. Du blir bara snabbare och snabbare :) Förresten, hur går det med den där Powerbreathe-saken? Har själv kört 3 månader med den nu, och det känns som den gjort lite för uthålligheten i alla fall.

2008-05-06 @ 17:57:56
URL: http://medeldist.wordpress.com
Postat av: Rookkeer

Skönt att du finns fisken dina inlägg gör denna blogg intrisant hehe

2008-05-06 @ 22:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0