Faborn

- Vem ä faborn? Frågade en liten unge på tunnelbanan idag (springer de runt överallt nu för tiden?) Jag ska redogöra det på bloggen, sade jag och ristade in dumbas.blogg.se på hans jacka. Här kommer redogörelsen:

Redan som väldigt liten föddes jag. Min mor önskade sig en flicka men hon lät mig leva ändå. I gengäld klädde de mig i 70-tals kläder hela 70-talet. Några år senare födde mor även min bror. Han blev älskad som sonen de alltid önskat sig. Hans favoritsnö var den gula.

I skolan valdes jag alltid först, vare sig det gällde döpning i toaletten eller att vakta väskorna under fotbollsmatchen. Jag lärde mig viktiga saker där som att cesium och studielån har samma halveringstid, att debit är krav och kredit finns på kort och att tungan lätt fastnar på lyktstolpar när det är kallt ute.

De snygga tjejerna rökte så jag började för att kunna bli bommad på gula blend. 5 år senare frågande en vän varför jag inte snusade så då gjorde jag det också. Efter några ströjobb på Forsbergs bokbinderi, Club Backdoor Invader och Tempo 2 samt ett misslyckat äktenskap flyttade jag till Stockholm.

I stockholm läste jag lite naturvetenskap och blev således reklamare i 8 år. Nu läser/praktiserar jag arkitektur och hävdar att jag arbetar med skönhet. Sedan kom barnen så jag slutade röka och snusa och började springa istället. Det funkar någorlunda så jag tänkte slå världsrekordet för 40-åringar i marathon när jag fyller 40.

That's all.

Kommentarer
Postat av: Berglund

Under 2:15 alltså?

2008-03-27 @ 22:22:23
URL: http://berglundbloggar.wordpress.com
Postat av: Jane

Haha! Du är ju bara så söt! :)

2008-03-28 @ 09:59:58
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: Fisken

Vår bloggande vän har sorterat mig i kategorin "vänner som man kan dela med sig information till som inte skall spridas vidare" och därför tänkte jag självklart dela med mig lite kompeletterande uppgifter till ovanstående inlägg:
N'Bata ÄR Martin Timell, TopModel och McGaiver in en salig röra.
Han kan skapa en boendemiljö för sin snabbt växande familj som fungerar TROTS att han bor på en yta stor som en norrländsk husvagn med i pricip obefintlig budget. Han bygger lösningarna helt själv med bristfälliga kunskaper och verktyg men med en uppfinningsrikedom och ett driv som imponerar även på Carolina Klyft!
Utseendet har stackarn tyvärr emot sig. Med en kropp som en (kvinnlig) modell och ett ansikte som Christer Björkman efter att Babben Larsson suttit på honom så har självklart karriär och skolgång varit tuff. Lyssnade man dessutom på Howard Jones under 80 talet i en Industristad som Eskilstuna så blev man naturligt (precis som Kent) jagad ur byn och fick fly till Söder!
Trots alla dessa tillkortakommanden så har vår vän lyckats bli en förebild! Han är värd all respekt och passa på att ge honom en glad kommentar!!!
POLARN! Jag gillar dig!!!
(Missförstå mig inte... OM det blir dags för toalettdöpning så står jag ju först i kön! Vi har INTE glömt Howard Jones)

2008-03-28 @ 14:32:19
Postat av: N'batha

Ha ha ha! Jag blev faktiskt lite rörd.

2008-03-28 @ 14:46:14
URL: http://dumbas.blogg.se
Postat av: Rookkeer

Fisken du är verkligen en go kille man blir ju tårögd (kan även vara allt skratt)

2008-03-29 @ 18:23:49
Postat av: BadGEAR

Det var en fin liten livsberättelse :)

2008-04-07 @ 15:38:20
URL: http://blogg.passagen.se/badgear

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0