2008

Jag har lagt upp mängder av löparplaner för framtiden och sett de flesta bara falla ihop. Just nu med situationen som den ser ut med skador och småbarn får jag nog se över det hela igen.

Principen med en flerstegsraket över flera år är nog egentligen rätt sund och behöver inte kastas, bara modifieras. Grunden i år får ligga på kvalitétspass.

  • Komma igång med tusingarna ordentligt. Börja försiktigt med 6x1000 i 3:30 tempo och sedan succesivt öka antalet och minska vilan. Årets mål kan bli att köra 10x1000 i 3:30 tempo med 1 minuts ståvila.
  • AT pass varje vecka. Börja med 7,5 km i 4:15 tempo och så småningom landa på 9,5 km i 3:55 tempo.
  • Backintervaller varje vecka. 10x1 minut i början och målet blir 2x(10x1 minut).
  • Långpass varannan vecka. 2 timmar, 2,5 timmar och 3 timmar omväxlande över året.
  • Bara träna varannan dag. Det är när jag ökar mängden jag skadar mig så nu blir det mycket vila och hög intensitet under passen istället.
  • Rehabträning. Utöver det besöka Anna Frohm minst en gång i månaden för att kolla läget. Nu ska skadorna bort!
Målen för i år är att komma igång ordentligt med löpningen igen. Löpa en mara för skojs skull. Springa milen under 40 minuter minst två gånger.

Nästa år ska jag under 35 på milen och springa en halvmara på 1:20.
2010 ska jag under 3 timmar på maran.
2011 fyller jag 39 och ska springa Lidigöloppet under 2 timmar.

Det SKA gå!


Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer
Postat av: Berglund

Låter precis som mina mål det där! Ska sno åt mig lite av dina träningstips tänkte jag...:) Kör hårt!

2008-03-06 @ 12:24:56
URL: http://berglundbloggar.bloggagratis.se
Postat av: Jag, Allan

Säg till om du vill köra tusingar med sällskap någon gång. Är ju urbota trist har jag märkt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0