1:a passet + fantastisk middag

Oj oj oj så jobbigt det var. Oj oj oj vad bra det känns att vara igång igen. Det blev 7,5 km över djurgården på makliga 38 minuter. Straxt över 5 min/km.

Den första kilometern trodde jag att hjärtat skulle hoppa ut ur kroppen. Det bultade så hårt att jag trodde mig höra det utifrån. Efter strandvägen och in mot parkdelen ut med vattnet lunade hjärtat ner sig och en väldigt ansträngd lunk tilltog. Hela tiden jobbade jag med att få min högerfot att landa mer på insidan och med stortån lite mer innåt så att höger skinka kunde hjälpa till i löpsteget. Efter vändningen vid djurgårdsbrunnsbron blev det lustigt nog lättare trots att jag ökade tempot något. Efter sjöhistoriska var det förhålandevis lätt t o m. På strandvägen igen vågade jag mig på några rusher och sista backen upp mot kyrkan och jobbet gick i en rasande fart!

Skönt som fan men onödigt jobbigt. Nu ska frekvensen återskapas utan prestationskrav. Distans-distans-distans. Sen kvalitet.



Var för övrigt på Pontus och åt middag igår. Absurdt god mat från årets kock 2008.
Halstrad Pilgrimsmussla med rostad savoykål och kryddig morotscréme.
Renkalvinnanlår med palsternackscrème, souvas och hasselnötter.
Mörk chokladterrine med blodapelsinmarshmallow och lemonadsirap.

Leijontornet som är lite av firmans stamhak fick en stjärna i guide michelin



Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer
Postat av: Jane

Härligt att du är tillbaks på banan!! Hoppas att du får stanna där nu och därmed basta! :)

2008-03-12 @ 15:39:22
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: N'batha

Banan? Bastu? You lost me at 'hello' ;)

2008-03-12 @ 15:46:45
URL: http://dumbas.blogg.se
Postat av: Rookkeer

Tjoo

Din midda lät skum, hoppas at tden var godare än vad den lät.

Denna låt går stenhårt

2008-03-13 @ 08:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0