Ursvik XTreme

Vi kan börja med att berätta att det är näst intill korkat att börja med att cykla till Ursvik med andan i halsen som uppvärmning. Småjogga på plats i 15 min = JA, hårdhojja 45 min = NEJ. Någon som har några frågor? Då kör vi vidare.

Det är en urkul och skitelak bana. Jag har ansett Hellasgårdens milbana som rätt kuperat. Det är den inte. Jag har tyckt att sista milen på Lidingöloppet är taskig. Det är den inte. Ursviks 15 K är brant åt alla håll och går bitvis i över alla rotsystems moder. Det är den tuffaste bana jag sprungit.

Jag anmälde mig och bytte om. Snackade lite med Svinto som var på plats. Jag började lite lugnt och blev snart omsprungen av Svinto som flög förbi på låg höjd. Jag kände mig som en elefant brevid en gasell. En snubbe till ångade förbi men sedan var det stopp på passerande. Efter en stund drog banan över ett halvröjt fält och rakt upp i skogen. Straxt kom då första backen. Oj vad tufft tänkte jag, men nu är det säkert lite lättare backar. Jo, kyss mig! Stundvis var det som halvkontrollerat ramlande utför och ett klättrande uppför.

Jag sprang om kanske 10 pers på vägen och lyckades få lite flyt på löpningen. Tempot och takten kom efter kanske 6 K och när det var 3 K kvar hade jag inte så mycket pulver kvar. Jag gick dock endast i en backe. Den ska vi inte tala högt om. Jag har döpt den till &#"¤^-backen.

Man anser att Xtremen är ett test för att se hur du ligger till för Lidingöloppet. Ta den tid du får på Xtremen och multiplicera med 2 så får du fram LL-tiden. Vill du springa på LL-silver ska du ta Xtremen på minst 66 minuter. Så vad fick jag för tid?

65:54

Ja, jag är nöjd. Inte helt lugn men nöjd. Nu ska jag bara bli lite snabbare för man vill ju ha lite marginal. Det går två Xtremer till i år innan Lidingöloppet. Jag rekomenderar loppet varmt. De går 12/8 och 26/8, det kostar 50 spänn, du anmäler dig på plats och startar när du vill mellan 17 och 18:30. http://www.sik.org/xtreme.htm

Nu ska jag sova, det var tungt att cykla hem...

 EDIT: Språkade något med Studenternas Lorenso Nesi efter tävlingen och meddelade att jag straxt ingår i gruppen. Han påpekade även att min tid var bra. Trevligt, men inte så troligt. Studenterna ligger under 60 minuter på den banan :P

 

Kommentarer
Postat av: Berglund

Härligt! Jag har sett siffror och formler som säger UE*2+2 min och det ser ju onekligen bra ut :)



13 augusti är det Fredrikhofsspelens 5 000 m och den 26e Långlöparnas kväll (10 000 m), augusti är en hektisk tävlingsmånad :)/:( ...



Kör hårt!



2008-06-17 @ 22:06:42
URL: http://berglundbloggar.wordpress.com/
Postat av: Rookkeer

Bra sprunget, blir trött av att läsa det bara(kan vara också att jag jobbar börjar typ 6:30)

2008-06-17 @ 22:07:34
Postat av: Fredrika

Shit N'batha, det är en skitbra tid, det var ju faktiskt första gången om jag förstått rätt!



Bra jobbat, jävligare bana får man leta efter, och visst är det hur kul som helst!

2008-06-17 @ 22:43:05
URL: http://gullfot.blogspot.com
Postat av: medeldist

Låter som en alldeles utmärkt insats. Jag kommer att springa den också..snart..

2008-06-17 @ 22:44:06
URL: http://medeldist.wordpress.com
Postat av: svinto

Mkt Bra sprunget!!! Det är en riktigt bra förstatid på denna enkla bana;-)

Kul att träffas, det lär bli flera gånger:-)

2008-06-17 @ 22:57:42
URL: http://hem.bredband.net/svinto/
Postat av: Magda

Bra. Jag blir stolt över min utmanare.

2008-06-17 @ 23:29:13
URL: http://magdagad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0