Out of gas

Igår var jag ute och joggade på lunchen med arbetskamraterna Julia och Malve samt Olle från Funbeat. Benen var lite stela från tisdagens tävling men inte stumma så det skulle nog gå bra. Problemet blev istället energin. Vi kom iväg rätt sent och jag hade varit hungrig som två vargar efter loppet. Efter halva vägen sa det bara pang i kroppen och jag hade ingen kraft alls. Att jogga krävdes all min kraft och fokus och vi fick gå flera gånger. Även mina arbetskamrater påpekade att de var tomma på krut. Endast Olle ångade på med outtröttlig kraft.

Jag har aldrig råkat ut för något liknande förut i löpningen. Jag har ibland problem med blodsockerhalten men sällan under ett pass på det sättet. Det var lite läskigt, men jag lär mig av det och springer inte på tom mage igen.



Nu drar jag till min familj som är på grönbete i skåne. Brorsonen, jag och svärföräldrarna sätter oss i en Audi och drar från stan för att dricka jordgubbstårta och äta snaps.

Glad midsommar på er alla!!!

 

Kommentarer
Postat av: Magda

Sånt där är faktiskt läskigt. Har råkat ut för det en gång på en sparring. Det var inte kul. Drack två recovery på raken efteråt, som hungrig bebis som suger nappflaska, haha!

Trevlig midsommar!

2008-06-19 @ 10:08:32
URL: http://magdagad.blogspot.com
Postat av: Dunceor

Det är helt läskigt när man bara helt tokkrashar och kan knappt tänka. Hänt mig ett par ggr men länge sedan nu. Bara något jättelitet innan man ger sig ut brukar förebygga sånt.

Ha en trevlig midsommar och välkommen till Skåne!

2008-06-19 @ 10:47:36
URL: http://dunceor.wordpress.com
Postat av: Fisken

Audi?

Vad har hänt med pärlan?

2008-06-22 @ 21:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0