Gästblogg: FISKEN

Inlägg nummer 3 från FISKEN!!!



När isen av helvetets frys!


Igår frostade jag av frysen.


Den oändliga tid som det går åt till att all is skall smälta tillbringade till nyttigare saker som att djupanalysera anledningarna till att jag faktiskt frostar av min frys... (Jag är man och kan således inte koncentrera mig på mer än ett ämne i taget.) Frågorna hopade sig och de mest intressanta var:

  1. Varför vill min frys förpassa sig själv och all min mat till istiden?
  2. Trivs inte min frys hos oss?
  3. Är det ok att låtsas vara intresserad av utrikespolitik och idrott för att få ligga?
  4. Kan maskiner begå självmord?
  5. När bilar servas med 2000mila intervaller... varför måste jag frosta ur min frys så ofta?
  6. Varför värvar inte Elektrolux några bilkonstruktörer?

Jag löste ingen av frågorna men konstaterade att jag bör överväga att köpa en ny frys! Jag har haft totalt 7st olika frysar i min bostadskarriär sedan jag flyttade hemifrån och samtliga har på mindre än ett halvår övergått till att se ut som Korpilombolo i slutet av januari så NU är oddsen på min sida att jag hittar en som inte är ett måndagsexemplar!


Min gräsmatta är till min glädje grön!


Tyvärr av något konstigt grovbladigt ogräs, men ändå... Jag frågade min bror som faktiskt studerar byggnadsteknik eller nått på högskolenivå och därför borde ha lite koll vad man gör åt ogräset och han sa att det bara var att "dra det rakt upp så att rötterna hängde med för annars stal ogräset all näring ifrån gräset och vi skulle aldrig få någon ordning på gräsmattan".

På två dagar lyckades jag rensa ca 10% av gräsmattan och ryggen börjar att störtböla så fort jag böjer mig! Idag berättade grannen som arbetar på parkförvaltningen att "det här ogräset är otroligt vanligt och finns nästan på alla nysådda gräsmattor". Han berättade också att ogräset endast lever ett år och att man bara kan vänta ut det för att nästa år kommer gräsmattan att bli fin och ogräsfri.


Tack bror!


/Fish
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0