Gästblogg: Fisken

Inläggning nummer 4:



Det var bättre förr och ju förr dess bättre!


Jag och  Dumbas går som bekant Way Back, och jag kände honom innan han började att blogga osv. Idag satt jag och läste på bloggen vilket tyvärr är vårt vanligaste kommunikationsverktyg nu när vi båda är fullsmetade med saker vi prioriterar högre än "vuxna män gör saker tillsammans". Då slog mig tanken att Dumbas sakta men säkert håller på att transformeras in till något slags Göran Kropp monster!

För ett otal år sedan så pratade han om att utmana sin speniga kropp och göra något extremt. Han uttryckte en längtan om att chocka sig själv och sin omgivning och anledningen var enligt honom att han ville känna sig i total kontroll över sinne och kropp. Jag var skeptisk... Eftersom detta samtal till 99% chans hölls under påverkan av ett antal av öl som inmundigats på lokal i Solna framför något arkadspel (Dumbas är överraskande snabb på bilspel!) så tog jag inte hans svammel som något annat än just svammel.


Veckan efter deklarerade han dock stolt ATT HAN SLUTAT SNUSA!!!

VA??? Var är världen på väg?


Jag försökte förgäves förklara för honom att sluta snusa ofta var första steget in ett tyngre beroende och att han om han inte passade sig så skulle han snart falla för trycket att börja äta frukost, och DÅ är inte steget långt till att man sitter där en morgon med en fullkornsmacka! Han skrattade självklart bort detta och sa att han var samma gamla vanliga miffo, men sakta, sakta förvandlades han. Plötsligt dök han upp i färgglada kläder, sa saker som "nä, nu måste jag lägga på för jag skall träna" och efter något år så hade han till och med solbränna!!!! Dumbas? Solbränd? Jag diskuterade detta med mig själv och analyserade noga om jag någonsin hade sett honom utomhus när solen sken och hade svårt att komma på något tillfälle jag sett honom ute när det var dagsljus överhuvudtaget...


Nu skriver vi 2008 i kalendern. Dumbas knaprar vete, experimenterar med löpsteg och analyserar löptider på ett sätt som jag endast trodde förekom på Solvalla?


Idag fick jag reda på av Dumbas att han lider av ofriviliga ryckningar i rumpan...

Skönt att något är som förr i alla fall!!!


/Fish


Kommentarer
Postat av: n'batha

Ah! Du tänker på min rockerperiod. Jag var visst ute i solen ibland. Flera gånger faktiskt ;) Tyvärr blir man lite blek om man bor på kontor och replokaler.

2008-07-03 @ 11:37:43
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Fisken

Tänkte faktiskt på det!

Med tanke på det så kan ju inte skärmstrålningsrapporterna på 90-talet varit allt för sanna?

2008-07-03 @ 11:41:01
Postat av: Magda

Och än har han inte mött mig. Vart ska detta sluta. Metamorfosen kan gå in i ett nytt stadie.

2008-07-03 @ 20:10:40
URL: http://magdagad.blogspot.com
Postat av: Fredrika

Rofl! Det var bland det roligaste jag läst på länge. Tack Fisken!

2008-07-04 @ 12:24:25
URL: http://gullfot.blogspot.com
Postat av: Fisken

Fredrika: Tack, om det ändå vore påhittat...

2008-07-05 @ 15:19:48
Postat av: Fisken

Magda: Du kommer att äga honom totalt! Han brukar ibland när han är RIKTIGT glad efter en låååång afterwork hävda att han tränat kampsport i sin ungdom! JAG vill GÄRNA se en utmaning mellan dig och N'Bata i ringen istället!!!

Mitt förslag är att eftersom han som du mycket riktigt konstaterat har vader som sparrisar så bör han få nått handikapp. Du kanske t ex skulle kunna nöja dig med endast jabbar eller begränsa dig till 3-kombinationer?

;-D

2008-07-05 @ 15:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0