Träna fötterna

Jag försöker träna upp mina ben att bli mer stryktåliga. Bland annat tänker jag öka min träningsmängd med 200-250% och träna en massa core. För att få in lite extra träning för att minska min pronationsbenägenhet tänker jag testa att köra med ett par raceskor på kortare distanser. Jag funderar på dessa:
image176
Nike Mayfly. 130 gram. Det kan inte bli mer hardcore.

Vissa dagar har jag tänkt köra dubbla pass. T ex: 7-9 km på morgonen/lunchen och 7-8 km på lunchen/kvällen. Ett av dessa pass skulle kunna vara snabbare och användas med mayfly.



Jag har ju faktiskt sprungit med försvarets blå Lejon en gång i tiden. Dess dämpning var sulans masonitskiva.


Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0