Träningspass

Om jag ska vara helt ärlig, och det bör man ju, så förstår jag inte varför man går på träningpass på gymmen. Det man rimligen kan få där, utöver möjligheten att se sig själv i spegeln, borde man ju rimligen få av ett skönt löppass i en park eller i skogen. Då får man ju dessutom ljuset och luften från världen runt omkring.

Man får visserligen en hög puls men det får man ju av löpningen också. Man får bra styrketräning i ben och bål men det får man ju av löpningen också. Möjligen armar och överkropp men man kör ju ofta kompletterande styrka i slutet av ett pass.

Boxpass kan jag tänka mig ger en del utlopp för aggressivitet men det gör ju ett intervallpass också. Step kan ju ersättas med lite backintervaller och man slipper stå inne och göra det.

Varför ska man gå på pass?

image230

Jane oh Jane.


Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: Jossan

... För att de dagar man känner att man inte riktigt orkar så kan man gå och känna sig peppad av de andra på klassen. sen är det ju en smaksak om man gillar att träna in grupp eller inte?

2008-02-02 @ 09:46:15
URL: http://minijossan.blogg.se
Postat av: funrun

anledningen ser du ju på bilden - fina baddräktskläder!

2008-02-02 @ 14:48:58
URL: http://markatta.com/mary/funrun
Postat av: Josse

Visst, något bättre än löpning FINNS inte och visst, musiken på vissa pass kan vara sjukt kass - ingen Muse eller dylikt - men trots det tycker jag gruppträningen fyller sin funktion som ett komplement till löpningen. Man får tänka på lite koordination, man får lyfta apostlahästarna lite annorlunda än då man springer och så får mina spaghetti-armar arbeta lite extra. Dessutom är det roligt att träffa lite folk ibland, ser oftast inte en annan löpare på min rundor. End el goda skratt kan man också få sig, det finns ju faktiskt de som har noll koll på armar och ben i kombination..... :D

2008-02-02 @ 17:02:56
Postat av: Puma

ja det finns väl nåt som heter variation kanske?

2008-02-06 @ 19:51:10
URL: http://traningsblog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0