Södermalmsmilen

Det blev halvdålig uppslutning på fösta södermalmsmilen: jag, Jonas Ljung och Olle him self (Funbeats skapare). Olle visade sin fina Funbeat t-shirt och vi fick en spontant medbjuden löpare från Studenternas vid namn Rolle. Vi körde ingen direkt uppvärmning men började pulsa igenom snön i lågt tempo och försökte förhöra oss om Rolles löparkunskaper och hans Funbeat erfarenheter. Tempot höjdes efter hand och tidvis låg vi nära 4:00/km. Snittet blev runt 4:40 och vi sprang något längre än 10 km. Det var tungt eftersom det var första löpningen på 3 veckor för mig men oerhört skönt!

Tid: 48:49
Distans: 10,4

Knät kändes ömt direkt efter men är vid skrivande stund helt ok, bara svaga känningar. Jag har en teori om att det kan vara mitt löpsteg med högerbenet som är orsaken. Det får jag ta upp med sjukgymnasten på onsdag.

Naturligtvis ska vi köra detta igen någon gång men då vore det kul om det inte bara var harar med, även om det är de bästa hararna att springa med.

image232

Vi hade bättre kläder


Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer
Postat av: Leif_A

Om det är det Rolle som jag känner så har han några "långa natten" på 10Mila som merit. Sub 3 på marathon är han väl också rätt nöjd med.

2008-02-03 @ 11:00:29
Postat av: Jane

Nästa gång ska jag inte vara förkyld! Jag har nämligen bestämt mig för att bli en superkvinna som aldrig blir sjuk igen. Basta!

2008-02-03 @ 13:07:10
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: Annika

Och jag skall inte spela fotboll med karlarna på fysen igen. Det kunde jag ju räkna ut att jag skulle skada mig...

2008-02-03 @ 13:19:22
URL: http://internationalbonvivant.blogspot.com
Postat av: funrun

4:00-tempo skulle jag dö av vid årstabron.

Men om ett par månader kanske jag har speedat upp mitt tempo tillräckligt mkt för att våga följa efter er.

2008-02-03 @ 16:48:33
URL: http://markatta.com/mary/funrun

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0