För var dag blir det bättre men bra lär det aldrig bli...

Conelius Wreesvjik hade hjärnan på lut.

Jag börjar längta efter att få springa nu. Det är ett gott tecken. Jag tror att jag ska vänta tills hostan är lite lugnare men tanken har börjat ta små joggingsteg.

I många löpbloggar man läser finns det ett förakt mot jogging. Det är ju förenat med ens första stapplande löpambitioner och man vill visa att man kan så mycket bättre idag. Jag älskar att jogga! Jag har definitvt inte slutat jogga även om det inte blir lika ofta nu som förr. Långpassen tar jag t ex gärna i joggtempo. Nu kanske mitt joggtempo ligger kring 5:15/km men det är ju känslan som är det viktiga här. Mjuk löpning som ger möjlighet till miljöuppskattning och tankeflyt.

image244



Andra bloggar om: , , , ,
 

Kommentarer
Postat av: funrun

vad tråkigt det är när 'löpare' ser ner på 'joggare'. Oavsett kilometertid så är det ju samma frihetskänsla som upplevs.

2008-02-26 @ 18:14:33
URL: http://markatta.com/mary/funrun
Postat av: Masse

Men löpning och jogging är samma sak. Bara olika fort... Jag fattar inte skillnaden...

2008-02-26 @ 21:23:39
URL: http://42195mgk.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0