Besviken

Masse skriver idag om Puls.se och dess tynande tillvaro. Små ledord som "klimatet hårdnat" o dyl känner jag igen från när jag skapade mitt första konto på puls. Jag skippade puls och sökte en miljö där jag kunde få kunskap och gemenskap och hamnade lyckligtvis på funbeat.se.

Nu har det dykt upp ett gäng pulsare på funbeat som har skapat en egen grupp där de dryftat lite om vad de pysslar med på FB (FunBeat) o s v. Där nämndes bl a att de ansåg att det fanns mer kunskap om löpning i puls diskusioner än på FB.

Jiiipiiie! Tänkte jag. En källa av outtömlig kunskap om mitt favoritämne löpning! Just vad jag längtat efter då FB trådarna är inne på vända 19 med samma frågor och svar. Sagt och gjort, jag slängde in ett nytt konto och började leta febrilt efter den magiska skillnaden.

Nu till inläggets rubrik.

Jag läste någonstans mellan 200 och 250 trådar innan jag konstaterade att där inte fanns ett spår av ytterligare kunskap jämförelsevist med FB. Möjligen är snitthastigheten bland användarna högre men det är ungefär allt.

Det slog mig över en kopp kaffe att dessa dubbelreggare helt enkelt inte läst så många trådar ännu och har därför inte så stor erfarenhet av FB. Istället är det ju just de, som är nya men med lite kunskap om VO2Max, AT o dyl nu svarar på frågorna där.

Lite ledsen blir jag. I stället för att ha funnit löpningskunskapens källa brände jag flera timmar på nätet som jag kunde ha använt till något viktigt som sortera tvätt eller liknande.


Andra bloggar om: , , ,
 

Kommentarer
Postat av: Puma

Puls är som ett gäng bråkande katter med löpardojjor. Funbeat är vettigare men är uppbyggt på ett alltför tidskrävande sätt. Jag har däremot förälskat mig i Jogg.se. Snällare klimat - fullt med erfarenhet. Men också några gröngölingar, vilket jag tycker bara förbättrar stämningen.

2008-02-17 @ 20:18:26
URL: http://traningsblog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0