Tempo 1 och Tempo 2

I Eskilstuna fanns det två stycken 'Tempo'butiker på 80-talet. Tempo 1 och Tempo 2 hette de orginellt nog.

Jag tog en tur till jobbet i morse med tanken att kroppen skulle få bestämma tempot. De tre första kilometrarna gick lugnt, typ: 5:20/km. I mitten blev det aningens snabbare för varje kilometer och de tre sista kilomterarna tänkte jag mycket på löpstilen så att det blev ruskigt snabba. Ca: 3:50/km. Ett bra tempopass i olika tempon.

När jag sprang min första kortare tävling för 3 år sedan, Spring Cross 12 km, sprang jag den på 62 minuter. Helt slutkörd. Idag sprang jag 12,2 km på 56 minuter och kan lätt tänka mig att ta ett likadant pass nu, en timme senare. Man utvecklas onekligen med tiden.


Kommentarer
Postat av: Fisken

Epa kommer jag ihåg...men var låg Tempo 2?

2008-12-22 @ 14:09:11
Postat av: n'batha

Brevid det som blev Åhléns. Intill nuvarande biljarden. Det är någon galleriautgång där ingången var. Deras slogan var 'Tempo - två butiker under ett tak'

2008-12-22 @ 14:19:25
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Karin

Visst är det lite coolt att se tillbaka på det man gjorde "då" och jämföra med vart man är nu. Du har onekligen blivit rejält mycket snabbare... :)

2008-12-22 @ 21:11:23
URL: http://barnmorskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0