En dag

Idag är det nog inte bara jag som tycker att SL suger.

Mitt första försök på 10 km under 40 gick sådär kan vi säga. Jag började med 2 km uppvärmning till den punkt där jag mätt upp att 10 km börjar. Där efter drog jag iväg i det tempo som jag trodde skulle vara kring 3:55/km. När Niklas Nilsson kom ikapp mig konstaterade han att jag låg på 3:30-3:40 på sin Garmin. En något för hög öppning kan man säga. Banan är knepig så tillvida att den har en ruskigt lång och lurig backe efter någon kilometer som tydligen sög kraften ur mig.

Efter 4,5 km på ca 17:30 lade jag ner försöket och beslöt mig för att göra om försöker på väg hem istället. Intressant är att efter att ha kört ett tag på 4:30 kom tempot in i kroppen igen och på slutet låg jag på 3:40 igen. Kroppen är lite seg på morgonen.

Tack Niklas för din hjälp på vägen. Jag skulle behövt dig redan från start. Du kanske kan vara med under mina andra försök?


Kommentarer
Postat av: Jonas

Ja, det är lätt att dra på för fort i början. Och uppvärmningen då? Inte fortare än 5:00/km skulle jag rekommendera.

2008-12-11 @ 16:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0