Surströmming (Fiskinlägg 8)

Full fart framåt!!!


Efter en lång sommar på taket så är det faktiskt inte så dumt att vara tillbaka på jobbet igen! Musklerna får vila lite och hjärnan får en chans att komma tillbaka i form efter en lång sommar av solsting och öl...


Kl.08:30

Med stort engagemang och med stort fokus kastade jag mig på att ta fram en statistikanalys av en kunds finansiella utveckling hos oss och försökte få en direkt jämförelse av fjolårets siffror för att kunna få en möjlighet att ta fram en actionplan för dem beroende på vad jämförelsen gav för resultat!

Sagt och gjort... upp med ett excelblad, in med siffror och på med några grafer och...

Fan vad skäggig jag är jag borde raka mig!

(hjärnan sätter omedelbart igång med sina försök att distrahera mig så att den slipper jobba.) Vart var jag någonstans? Just det!  Om juni månad förra året gav en omsättning på 100% och juni 2007 gav ett resultat på 92% så måste vi ta reda på om det är en trend eller...


Då kan jag passa på att duscha när jag ändå rakar mig! Jag behöver ju ändå duscha eller?


...mmm, trenden är alltså.. eller jag menar att jag skall ta reda på om det är tillfälligt eller en trend! Om man kollar på flera månader borde jag kunna hitta ett mönster och då...

Fan vad skönt att duscha!


SKÄRPNING FISKEN!!!
Du måste bli klar med detta!


09:00

(Tar en kaffe för att komma igång!)

Om vi försöker att samköra flera projekt inom samma kund så borde vi kunna få en högre effektivitet eftersom uppstart och avslut säkert tar 20% av tiden! JA! Äntligen kom jag fram till en idé som jag kunde bygga en plan runt! Alltså så...


Om man skulle göra som Gunde och hitta det effektivaste sättet att duscha så skulle man säkert kunna få mycket tid över!


*
SUCK*


10:00

(Står och glor ut igenom fönstret på regnet och nynnar på Master of Puppets)


10:30

HUR skulle man kunna effektivsera bort uppstarter? Om man startar en större massa än vad man egentligen behöver och så spekulerar man i tillväxt kanske, men det är ju en relativt stor risk i det så...


Ja, om man duschar i snitt 15 min per dag och istället duschar dubbelt så länge varannan dag så sparar du säkert 10 min varje gång e
ftersom du slipper varannan av och påklädning + att du bara behöver torka dig hälften så ofta!!!


11:00 (Kommer ur duschen)

Väl tillbaka vid skrivbordet kan jag konstatera att det jag har kommit fram till så här långt är att:

  1. Man duschar i snitt 10 minuter per dag plus ca 7 min på och avklädning samt torkning.
  2. Duschar man varannan dag så sparar man allså ca 3,5 minuter per dag i snitt eller 21 timmar om året!
  3. Om man slår ihop ALLA duschar under året till en enda lång så skulle man alltså i och för sig få stå i duschen i 60 timmar i sträck, MEN du skulle spara 42 timmar bara på att slippa klä på sig och av sig samt torkning!
  4. Det skulle ju ge spinoffeffekter i och med att man då skulle effektivisera bort behovet att TVÄTTA kläderna!
  5. Jag skulle DESSUTOM spara en förmögenhet på tvål, deo och schampo och annat!!!
  6. Till minusposten hör väl minskat umgänge och obefintligt kärleksliv som en bieffekt, men det sparar ju också tid!

13:00 (Tillbaka vid skrivbordet)

NU så är det full fart framåt! INGET kan distrahera mig nu...


/Da Fish


Kommentarer
Postat av: mialena

Klockrent. Precis så funkar min stackars hjärna idag...

2008-08-07 @ 13:23:49
URL: http://mialena.blogspot.com
Postat av: Fisken

Ha, ha! Får DU någonting gjort då?

2008-08-07 @ 13:50:03
Postat av: Berglund

Så mycket tid till löpning det skulle bli, 42 timmar är ju omkring 50 mil... hmmm....

2008-08-07 @ 21:23:27
URL: http://berglundbloggar.wordpress.com/
Postat av: Fisken

Berglund: Jepp! Tänk lite på det...

Ex. Jag förmodar att du bor i närområdet 08.

Då kan du genom att effektivisera din hygienhantering få tid att springa till ex:

Strömstad, Kramfors, Sveg, Varberg, Kristiandstad, Halmstad eller så kan du springa T.o.r till Flen ett par tre ggr...

FRESTANDE!!!

:-D

2008-08-08 @ 10:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0