Nähä?

Livet gjorde idag att intervaller inte gick att utföra som planerat. De får ligga och pyra tills imorgon helt enkelt. Flexibel? Näe, men luttrad.

Att läsa Studenternas Coach Walkers tabell över löpartider är väldigt intressant. Jag tror att jag kan få till en tid på 18:25 på Magdas och min tävling. Problemet är att enligt tabellen betyder det att Lidingöloppets silvermedalj inte bärgas ty då springer jag LL på 2:16. Damn!!! Ska jag ha en chans på medaljen ska jag även klara 5000 meter på 18 blankt! Hu!!! Vad är oddsen för det? Återstår att se då.


Edit:
Enligt en matematisk beräkning, vidarebefodrad från Medeldistansaren borde det fungera!!!

5k pace divided by .93 = Lactate Threshold (4 mmol)
5k pace divided by .90 = 3 mmol (half marathon pace, app.)
5k pace divided by .87 = 2.5 mmol (marathon race pace)
5k pace divided by .75 = 1 mmol (aerobic maintenance pace)

18/5 = 3,6
3,6/0.93 = 3,8709677 dvs ungefär 3:52/km som AT-tempo
Jag kör ju AT-tempo på 3:50.

Det finns hopp! :D Silvermedaljen kan bli min fortfarande!!!

 
 

Kommentarer
Postat av: Berglund

De där uträkningarna stämmer ganska bra för mig för tröskel och halvmara, lite snabbt för marathon och ganska bra för distans. Jag tror du har chans att fixa medaljen! :)

2008-08-20 @ 09:27:14
URL: http://berglundbloggar.wordpress.com/
Postat av: Magda

Ska du springa Tjurruset?

Det ska jag :-)

2008-08-20 @ 21:03:35
URL: http://magdagad.blogspot.com
Postat av: Karin

Den där matten övergick mitt förstånd :-P Hur som helst så tror jag på silvermedaljen för dig på LL. Och när kör ni utmaningen, du och Magda?

2008-08-21 @ 08:34:22
URL: http://barnmorskan.blogspot.com
Postat av: n'batha

Berglund: Jag förstår knappt vad du skriver pga skånskan! ;) Jag testade faktiskt formeln med ditt senaste 5k-resultat. Det verkar stämma ganska bra!



Magda: Nej. Jag är kass på hinderbanor. Prövade orientering en gång som ung. Inte min bag. Lycka till, kviga!



Karin: Easy peasy. Dela din kilometertid på 5000 meter med 0,93 så får du ditt tröskeltempo. Vi kör utmaningen när Magda är återställd och uppladdad.

2008-08-21 @ 09:16:16
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0