Lidingö del 2

Körde aerob träning idag. Joggade till starten på LL och tänkte köra lugnt. Kanske bara 25 km t o m. efter att ha passerat milen på 47 och det dubbla på 1:34 bestämde jag mig för att köra fullt ut. LL gick på de fina siffrorna 2.22:22. Totalt 34,4 km. Trött är jag och magen ville inte ha så mycket mat direkt efter (nu är jag hungrig istället). Hoppas mina tusingar ger utslag för jag tror att det kan bli tufft att ta silvret annars.

Snart dags för Utmaningen del 1: 5000 meter mellan mig och Magda. Hon utmanade mig och jag accepterade med en motutmaning: Båda satsar på silvermedalj på lidingö. Egentligen är det orättvist med den sista utmaningen då kvinnor på långa distanser på 17% kompensation på sina tider. 2:15 för män, 2:37 för kvinnor. Jag tror att jag bli mosad på del 1. Magda springer 3 km med snittet 3:45. Visserligen kör jag mina tröskelintervaller på de tiderna men jag är rätt kass på VO2Max och jag har gett Magda ett handikapp på 58,5 sekunder. Jag måste springa på sub 18 för att ta henne då. Tveksamt att jag gör det men det ska bli roligt att försöka.

Skulle det bli oavgjort i duellerna får vi väl hitta på en utslagstävling som del 3!!!   :D

Kommentarer
Postat av: Berglund

Känns det som att du kan kapa 10 minuter på Lidingöpasset om du får en nummerlapp och lite draghjälp?



Snart dags för utmaningen säger du, ska man tolka det som att det blir i veckan? ;)



Kör hårt!

2008-08-11 @ 10:32:46
URL: http://berglundbloggar.wordpress.com/
Postat av: MarathonMia

När? När? När? Det här vill jag ju inte missa för allt i världen!

2008-08-11 @ 11:09:00
URL: http://marathonmia.blogspot.com/
Postat av: Karin

Ja, när är det här?! Jag MÅSTE bara se denna utmaning!

2008-08-11 @ 23:15:35
URL: http://barnmorskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0