FIFKEN BLOGGAR

Tak skall ni ha!


Hej!

Den massiva tystnaden i kommentarsfältet tolkar jag som en tyst protest mot att ni inte får läsa MER om mina hemmaprojekt! Så jag böjer mig för trycket och kan stolt berätta att jag (tillsammans med ett otal vänner och släktingar) har tillbringat lejonparten av sommaren på ett hustak! Vi har bytt läkt, papp och takpannor och nu är det klart till typ 98%... För er med träningsmani kan jag meddela att R som är en gammal vän och som inte har kunnat kalla sig tränad de sista decenniet upptäckte att takarbete ger en koncentrerad träning! :-D Han hjälpte mig i två dagar och sedan försvann han till Borlänge och en välbehövlig vila!!!  Dagen efter att han åkt så får jag följande SMS:

"Hej! Jag har så ont i röven så jag kan inte sitta... Tack som fan!!!" ???

Det visade sig vid ett kontrollsamtal att han stått och lyft takpannor på typ 3 kg st några hundra gånger och eftersom man står i lutning så blir ena benet "kortare" och all belastning hamnar koncentrerat på en skinka!!! R har nu en halv-vältränad röv!


Ibland tar N'Batha av sig sina tönttrikåer och ger sig ut i samhället som en vanlig man.

Jag har också möts av en kompakt tystnad om mitt gräsprojekt och jag kan stolt meddela att nu är det grönt och fint! Det verkar som om jag och SMHI äntligen har hittat ett sätt att kompromissa... Dvs de vräker på med sol och värme och jag springer som en idiot och vattnar!!! Låter kanske som en taskig kompromiss, men när man lägger tak så är torka en bra grej. (Svart tak, 40 grader i obefintlig skugga och solsting är det inte men man ser massor av coola färger när man är helt uttorkad)


Mitt föredetta stenröse under resans gång. NU är det grönt och innehåller en vildvuxen odling!

Vältrimmad fisk!


Jag kan även meddela att jag har gått ned 4,5 kilo i sommar! Min diet har mest varit öl och skräpmat men att lyfta tegel fungerar bra som förbränning... Detta måste innebära att jag har hittat ett kryphål? Min analys är alltså att om man hittar någon lämplig fysisk ansträngning så innebär det att man tappar vikt samtidigt som man kan unna sig en burgare och ett par öl... Cooolt! Undrar varför ingen av G.I fanatikerna har kommit på detta? (Måste ringa och tipsa aftonbladet!)


Vi hörs!


Taklagd sill = Da Fish


Kommentarer
Postat av: n'batha

Jag räknade ut att jag satt mig ner och ställt mig upp ungefär 700 gånger när jag lade läkten. Fick också känningar i ändalykten av det.

2008-08-04 @ 12:44:54
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Fisken

...ännu en gång man tagit några öl och vaknat med värkande rumpa alltså? ASG

2008-08-04 @ 12:59:32
Postat av: N'batha M'bwele

För övrigt är det väl allmän kunskap att om man förbränner mer än man sätter i sig går man ner i vikt.

2008-08-04 @ 19:20:50
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Fisken

Zzzzzz... Oj!

I ditt fall handlade det ju mer om att du förbrände mer när du satte dig ned än du satt i dig?

2008-08-07 @ 11:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0