Inget löp idag

Garanterat inget löp idag. Är lite seg i buggarna idag och kör på rehabträning, lite hoj till jobbet och stretch.

Ett litet inlägg till Jonas som bloggar på Cafébloggen - Jonas av Arabien. Om ni nu ska köra 6 maraton efter varandra på lika många dagar kommer ni att behöva ett muskulärt överskott som håller ihop er (en anledning till varför jag inte kommer att köra ultralopp över 10 mil). Börja köra styrkepass redan nu, på gym eller som ringträning, så det finns att ta av. Mer om det här kan ni läsa om på Rune Larssons hemsida (sveriges meste ultralöpare).

Någon som läste DN i morse? I en artikel om träningsnördar figurerar en, bland löpbloggare, mycket känd filur: Runners high and the lowest low.

image272

Rune Larsson



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
 

Kommentarer
Postat av: funrun

hittar inget på nätet om Allan, läste du pappersvarianten?

2008-04-13 @ 10:17:33
URL: http://markatta.com/mary/funrun
Postat av: N'batha

Ja, jag läste det i pappersversionen. Hittar den inte heller på nätet. Kan kanske scanna den om du inte hittar en pappersversion att läsa idag.

2008-04-13 @ 10:49:00
URL: http://dumbas.blogg.se
Postat av: Josse

Mycket intressant artikel......det som dock störde mig var kommentarer om att kvinnor tränar "för att hålla vikten", påståendet att kvinnor inte kan vara både löpare och nördar. Jag tror inte jag talar enbart för mig själv då jag säger att det finns många med XX-kromosomer som gillar snor-löpning i elljusspår.....!

2008-04-14 @ 08:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0