Favvobloggar 5, 6 & 7= Berglund, Buud och Svinto

Berglund, Magnus. Runt 20 bast och har attackblicken inställd på löpning. Han har en målmedvetenhet och ett fokus som skrämmer mig lite. Det skulle vara lätt att avfärda målmedvetenheten och hans fokus om det inte vore så att han dessutom kan komma över missade mål och göra nya erfarenheter med ett proffs lätthet. Beglund bloggar om sin löpning i smått och stort och jag tror (och hoppas) att vi kommer att se honom i tätklungan på Stockholmmaraton 2012.

Berglund bloggar

image279

Berglund blog... joggar.


Jonas Buud. Manen, myten, konceptet! Orienteraren som slängde kartan och höll sig på stigarna. Vad är då denna gigants problem i tillvaron? Inte kärleken, han och Zandra (Funbetare och ultralöpare) är nygifta. Farten? Näe, snabb är han. Distanserna? Japp, där har vi det. Lidingöloppet är lagom kuperat men för kort för Jonas löpekonomi. Maraton är också för kort och något för slätt för dalapågen. Näe, Buud sprang om alla tänkta vinnare i Swiss Alpine Marathon. Den långa varianten på 78.5 km! Tiden blev 6:03:02

Jonas Buud

image280

Jonas Buud. Killen till vänster är ryssen som vunnit två år i rad före Jonas ställde upp.


Svinto är väktaren och hundföraren från Hjo som beslöt sig 2003 att gå ner i vikt från sina dåvarande 111 kg. Idag springer han lidingöloppet i takt med Malin Everlöw (2,02,52) och verkar inte ha något stopp i sin utveckling. Han springer idag i de tempon som jag tänkt ligga i om tre til fyra år så gissa om den här killen är en förebild för mig.

Jag kan skriva massor om den här hemsidan/bloggen men det gjorde i så fall i onödan. Gå in och förundras själv.

Svinto

image281

Hund som hare? Svinto tränar.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,
 

Kommentarer
Postat av: Berglund

Vad ska man säga? Tur att man får mycket stöd den här bloggen! Lär mig ständigt nya saker från dig och det känns kul att kunna ge något tillbaka i forma av lite läsglädje :)

Att jag sen hamnar med storlöparna Buudet och Svinto vet jag inte hur jag ska tolka, ruskigt roligt i alla fall :)

2008-04-18 @ 19:43:43
URL: http://berglundbloggar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0