Niklas fråga

Niklas sms:ar mig och frågar: Vad tycker du om vinnaren av Stadsbibliotekstävlingen?

Jag tycker att stockholm förtjänar det projekt som vann. Stockholm stad vågar inte sticka ut hakan. Man är för fast i myten av sig själv. En vacker stad på vattnet. Vacker = gamla hus och låg taknivå.

Vinnaren var ett projekt som Skanska (eller vilket jättebyggbolag som nu ska bygga) kan bygga det enkelt utan att ändra något i sin byggprosess = bra för aktieägarna det kvartal som vinsten från projektet ska delas ut.

Projektet ligger strategiskt och icke utmanande, har en sval relation till Asplunds bibliotek och ger ganska lite till platserna runt om. Bara kullen får något.

Vad jag tycker? Ett tråkigt förslag som stockholm förtjänar.

image155

Andra bloggar om: ,

Kommentarer
Postat av: Fisken

Bra alltså?
Själv tyckte jag bättre om den som såg ut som en reva i berget...

2007-11-29 @ 19:50:16
Postat av: FISKEN

Uttråkad funderade jag på om jag eventuellt kunde vara allvetande utan att veta om det?
För att kolla om så var fallet bestämde jag mig snabbt för att Googla på "årets fråga" och fick följande frågor som jag försökte besvara:
1. "varför dricka vatten på flaska?" (www.wwf.se)
Jaaa...varför? Berättigad fråga och rätt i tiden!

2. "Finns det någon som tycker att Litauens låt var bättre än Belgiens?" (kiremik.blogspot.com/2006/05/dagens-nej-rets-frga.html)
VA? Schlager-vad?

3. "titta eller inte titta? Så klickade du på länken beheading of Nick Berger"? (hd.se/kronikor/peter-andersson/2004/12/30/aarets-fraaga-titta-eller-inte/)
Nej det gjorde jag faktiskt inte...

4. "Nu när jag och Mickis har städerskor som tar hand om städningen här hemma undrar jag om man ska plocka undan det värsta innan dom kommer eller ..."
(enoksson.blogg.se/1191858958_rets_frga.html)
Sjukt svår fråga! Jag vet inte!

5. "Vem är egentligen snyggast? Vem är snyggast? Fredrik Säfsten eller David Beckham?"
(www.acc.umu.se/~urgas/home/question.html)
Vem?

6. Vad kallar man det som på engelska uttrycks "ear pads"? ...
(www.ljusljudmusik.se/forum)
Hörselplattor kanske?

7. Vilken är din formel, ekvation, algoritm för 2000-talet? (www.topblogarea.se/sitedetails_1814.html)
Mer av allt!

8. "Måste man Chippa sin PS2?"
(forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=25321&goto=nextoldest)
Vet inte?

9. "Hur går det för ett lag som ersätter Magnus Johansson och Andreas Holmqvist med en back som väger 100kg men inte använder ..."
(forum.fmsweden.se/viewtopic.php?t=7414&sid=dc3a4c6c338e669b6b574f72688e473d)
Känner inte dom tyvärr!

10. "Simon årets fråga: Robert F (E du kåt?) ..."
(www.salenboys.se/historia.aspx)
Va? Vem?

Jag ÄR tydligen inte allvetande!
Nästa vecka skall jag försöka ta reda på om jag kan gå på vatten...

/N

2007-12-03 @ 15:13:30
Postat av: Anders Gardebring

Haha. Fan-i-mig klockrent. Alla (nåja, de flesta iaf) Stockholmare sitter och är så djävla smug och tycker att allt är sååååå specielt och såååå unikt och ingen har gjort ett skit intressant sedan andra världskriget.
Den här stan behöver lite electro-chock-therapy innan den kvävs av sin egen självgodhet.

2007-12-05 @ 00:47:29
URL: http://www.yimby.se/
Postat av: N'batha

SÅ du (Niklas) gillade det projektet som var ett berg med lite växtlighet på och en skreva i! Wow! Lustigt, hur kan DET komma sig?

2007-12-05 @ 15:59:13
Postat av: forma

Det vinnande bidraget är så tråkigt! Jag tror dom framförallt är rädda att en ny byggnad skulle ta allt fokus från Asplund. Nu kommer det att göras så ändå. Man kommer gå förbi den nya, sucka och pusta och sedan passera Asplund utan att ha märkt det.Jag älskar funkis. Fan vad jag är trött på funkis.

2008-05-18 @ 20:58:58
URL: http://forma.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Fredrik Säfsten verkar ÖVERLÄGSET snyggast!

2009-07-29 @ 13:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0