Sjukdom över julen

Efter en envis förkylning ligger jag fortfarande 12 km från målet på 1500km under 2007. Detta med dagens 11,4 på djurgården inräknat. Det blir inte ett rejält överhäng med andra ord. Hur som haver så är jag nu frisk och skall genast börja planera för att nå 120 km/vecka utan skador under 2008. Om snittet kan hamna runt 5 mil/ vecka blir 2008 året då jag löper 2600km. Förhoppningsvis kommer jag lite högre än så. Målet får bli 3000.

Så, till nyårslöften. Jag lovar att under 2008:
  • Springa mellan 2500 och 3000 kilometer
  • i december ligga på periodiserade serien 6-8-10-12 mi i veckan.
  • Bli bättre på att springa på framfoten.
  • springa min första marathon
Vad tror ni om den?

image172

Andra bloggar om: ,

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hejsan!
drömmer också om att göra mitt första marathon i år! Ska också försöka ta mig runt Gbg-varvet i år igen! Om du har lust kan du spana in mitt träningsprogram på min blogg och ge mig lite tips! Det hade varit grymt uppskattat!
hälsningar Amanda

2008-01-04 @ 01:53:50
URL: http://amandalahti.blogdog.se/blog.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0