Långdistans

Jag är så himla sugen att köra en riktigt lång distans. Jag menar inte en mara eller en ultramara utan från punkt A till B under flera dagar, veckor eller månader. En mara eller längre varje dag. Som Rune Larssons löptur från kust till kust över USA. Fashinerande läsning som eldar upp äventyrsådran i mig (som jag aldrig trott funnits förut).

Kanske skulle man börja lite enkelt? Börja med att springa över skåne? Vi har ett sommarställe mellan Kivik och Simrishamn som skulle kunna vara målet. Börja vid Skanör, springa ut med kusten igenom Trelleborg, Smygehamn, Abbekås och Ystad. Ta kustvägen vidare till Skillinge, Brantevik, Simrishamn och till slut komma fram till stugan. En lätt tur på 124 km. Kanske borde lägga in en sovstund på vägen? Ystad ligger halvvägs, undrar just om de har något vandrarhem.

image164
Klostret i Ystad.


Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: Jane

Åh, mina kära hemtrakter!! :D Springer du genom Borrby kan jag ordna inkvarteringen! :)

2007-12-19 @ 12:59:20
URL: http://felicitass.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0