Moderater med/utan vision

Någon som läste artikeln om slussen i DN i morse?

Jag förundras över hur visionslösa moderaterna i Stockholm är. Man fasar för hur diskusionerna på kontoret går.

K A-O: - Micke! Hur ska vi göra med slussen nu då?
M S: - Vet inte. Att inte förändra är ju lite våran stil samtidigt som vi gillar att göra tvärsemot det sossarna står för.
K A-O: - Men om vi gör något mittimellan då? Lite bevarande och lite nytt som sticker i sossarnas ögon.
M S: - Ja! En kompromiss får det bli.
K A-O: - Ok. Jag ringer tidningarna.

Stackars slussen. Stackars Stockholm.
Snart får vi väl stadsvandringar med Mikael Söderlund också.


EDIT: Hellre ser jag en ledning med en halvdålig vision än en ledning utan en.

Kommentarer
Postat av: Lena

Kolla det här förslaget. Det är verkligen så långt ifrån en kompromiss man kan komma. Genialt, tycker jag: www.glittra.com/nyaslussen/index.html

Postat av: N'batha

Jag tycker att förslaget dödar hela slussen. Inga visuella kontakter. Stockholm har få öppna platser kvar och borde vara rädda om dem. Felgreppet här är jämförelsen med en trafikplats. I Nyréns förslag får ju de gående MEST plats plus att flera nya torgbildningar skapas.

2007-08-22 @ 16:58:41
URL: http://dumbas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0